Szeretnél magassarkút hordani, de nem bírod elviselni a vele járó fájdalmat? A lagzikban alig várod, hogy elbújhass az emberek elöl, és lerúgd magadról az asztal alatt a tűsarkúd? Az alábbi tippekkel te is elviselhetőbbé teheted az ezzel járó kellemetlenséget.

A magassarkú amellett, hogy eszméletlenül nőies, meghosszabbítja a combokat, és a sarkaknak köszönhetően esztétikailag is sokkal formásabb, feszesebb combot és kerekebb popsit kölcsönöz. Mutatjuk, milyen apró trükköket vethetsz be annak érdekében, hogy a magassarkú viselése ne járjon fájdalommal.

1. Dobd be a fagyasztóba a magassarkúd!

Bár ez elsőre nagyon furcsán hangzik, nagyon is hasznos lehet. Ha 30 percre a fagyasztóba teszed a cipődet, és hidegen veszed fel, a lábadon fog felmelegedni, így felveszi a lábad formáját.

2. Ne csak a hónaljadat, a lábadat is dezodorozd be!
A nyári magassarkúk egyik hátulütője, hogy sok-sok óra viselés után a cipő pántja megnyomja a lábunkat. Ha viszont bekened stiftes dezodorral a lábad ott, ahol a pánt helyezkedik el, nem kell azon aggódnod, hogy nagyon megizzad a lábad, esetleg kidörzsöli a bőröd.

Ne csak a hónaljadat, a lábadat is dezodorozd beForrás: Shutterstock

3. Ha nyom a magassarkú, húzz vizes zoknit!
Természetesen nem a jeles eseményen kell zokni-magassarkúban megjelenned. Indulás előtt érdemes bevizezett zoknira húzni a magassarkút, és így járkálni a lakásban legalább negyed órán keresztül. A víz tágítja a cipőt, amitől sokkal kényelmesebb lesz, és garantáltan nem fogja szétszorítani a lábad.

4. Vegyél speciális, magassarkúhoz készített talpbetétet!
Ezek a talpbetétek általában szilikonból, vagy szövetből vannak. A céljuk, hogy megakadályozzák a fájdalmat, használatukkal sokkal jobban bírható a magassarkú viselése: a párnácskáknak köszönhetően a talp egy része a kemény talprész helyett puha felületen támaszkodhat.

Vegyél speciális, magassarkúhoz készített talpbetétetForrás: Shutterstock

5. A hintőpor a barátod!
Mielőtt felveszed a magassarkút, érdemes mindenhol alaposan behintőporozni a lábad. Ez egyrészt megakadályozza a láb izzadását, másrészt leredukálja a sérülések kockázatát. Sokszor ugyanis azért kell hosszú napokig fájó hólyagokkal élnünk, mert össze-vissza csúszkál a lábunk a cipőben.

6. Mindig legyen nálad ragtapasz!
Lehet, hogy mindent, de tényleg mindent megtettél, mégis kisebesedett a lábad, ezért gondosan ügyelj rá, hogy bárhol vagy, legyen a táskádban pár darab ragtapasz és zsebkendő. Sosem tudhatod, mikor lesz rá szükséged!

Mindig legyen nálad ragtapaszForrás: Shutterstock

7. Ragaszd össze a lábujjaid!
Igen, jól olvastad. A nagylábujj melletti és a középső lábujjat érdemes összeragasztani, akár egy sebtapasszal is, ugyanis így csökkentheted a fájdalom kialakulását. A magyarázat egyszerű: eközött a két ujj között található az az ideg, ami felelős a láb fájdalmáért.