Florida Panthers Amerika magazin Miami Miami Heat Key West
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Április elején Miamiban nyaraltam. Az előző cikkben leírtam, hogyan tudtok beutazni az Egyesült Államokba, most pedig saját tapasztalatok alapján ajánlok nektek programlehetőségeket, látnivalókat.

Everglades Nemzeti Park:

Miami belvárosától mintegy negyven percre fekvő mocsaras terület, tele krokodillal és aligátorral. Az Everglades Nemzeti Park az Amerikai Egyesült Államok második legnagyobb nemzeti parkja, és az UNESCO világörökség része. A terület legismertebb állata az aligátor, amely az 1960-as évekre majdnem kipusztult, ezért védett állattá nyilvánították. Érdekesség, hogy nemcsak aligátorok, hanem krokodilok is élnek a parkban, ami a világon egyedülálló jelenség, és azért lehetséges, mert az Evergladesben sós és édes víz keveredik.

Mi egy olyan túrára fizettünk be, mely tartalmazza a transzfert a szállástól a nemzeti parkig, 1 óra mocsárjáró hajózással egybekötött élővilág-bemutatót és egy fél órás aligátor show-t. A műsort a Gator Boys Alligator Rescue szervezi, mely több mint 2000 megmentett hüllőt gondoz itt. A show-n egyszerre 10-15 aligátor vesz részt, de az állatokat folyamatosan cserélik, így egy nap egy aligátor legfeljebb összesen egy órát szerepel a műsorban, a nap többi részét szabadon tölti.

A kirándulás ára: 20 000 Ft fejenként

1 / 9
Forrás: Parrag  Zsófia

Key West:

Egy buszos túrára fizettünk be, ami Miami Beach-ről indult korán reggel. A délelőtti órákban értünk Key Westre, ahol különböző programok közül választhattunk. Ezek közt volt búvárkodás, hajókázás, városnéző kisvasút és a delfinles is.

Mi a városnézést választottuk, megnéztük a híres Southernmost Point bóját, ami az USA legdélibb pontját jelzi, innen Kuba már csak 151 km távolságra van. A szigeten sétálva olyan érzés fogott el minket, mintha megállt volna az idő. Gyarmati korszakban épült házak voltak mindenhol, és kakasok sétálgattak az utcán szabadon. De itt található a híres író, Ernest Hemingway háza is, amely múzeumként áll nyitva a látogatók előtt.

Az utazás ára: 18 000 Ft fejenként

1 / 7

Sportok:

Nagyon rohanósra sikeredett az első napunk Miamiban. Ottani idő szerint délután 3 órakor szállt le a repülőgépünk. Gyorsan fogtunk egy Ubert, és a szállásra siettünk lepakolni a csomagjainkat, mert estére jegyünk volt a Miami Heat - Sacramento Kings kosárlabda mérkőzésre, és vissza kellett érnünk a stadionba.

Egy NBA-meccs hatalmas élmény még azoknak is, akik nem éppen a legnagyobb sportrajongók. A sport szerelmeseinek egyenesen kötelező program. Az amerikaiak teljesen más kultúrát képviselnek szurkolás és hangulatteremtés terén. Mi is egy nagyon jó mérkőzést láttunk, amelyet szerencsére a hazai csapat nyert meg, így igazi fesztiválhangulatban indultunk vissza a szállásra.

Az észak-amerikai profi amerikaifutball-liga (NFL) most épp a holtszezonban tart, így a város legnagyobb csarnokában nem jártunk, de jegyet váltottunk egy NHL találkozóra. Ha Miami belvárosából vagy Miami Beach-ről szeretnél hokimeccsre menni, akkor tervezni kell az utazással. A városból forgalomtól függően 40-50 perc alatt lehet a Florida Panthers stadionjához érni. Mindenképp autóval kell menni, mert a tömegközlekedés nincs odáig kiépítve. Mi odafelé megálltunk Hollywoodban (nem összekeverendő a híres kaliforniai városrésszel), hogy sétáljunk egyet az óceánparton, és innen mentünk tovább a mérkőzésre.

Hihetetlen, mennyi ember gyűlt össze, családok, barátok, ismerősök összesen 27000-en szurkoltak a csapatoknak.

Belépőt már 10.000 forintért is lehet venni.Az Uber ára a FLA Live Arénáig - ahol a Panthers játszik - egy útra kb. 12000 forinttól kezdődik.

1 / 8

A következő cikkben pedig Miamit fogom bemutatni.