Kiderült, mire kell odafigyelni, nehogy büntetés legyen a vége.

Egyre több cég dönt úgy, hogy inkább a közösségi oldalak legnépszerűbb szereplőivel reklámozza a termékeit. Hogy milyen buktatói lehetnek ennek, akár a reklámozók, akár a fogyasztók szempontjából, arról dr. Krasznai Dóra jogász beszélt a Mokkában.

A jogász elmondta, hogy a véleményvezéreknek jelezniük kell minden alkalommal, amikor reklámoznak, mivel ha ezt nem teszik, az félrevezetésnek minősülhet a fogyasztókkal szemben. Érthetően és láthatóan kell jelezni a posztban, hogy reklámról van szó.

Dr. Krasznai hozzátette, az influenszer akkor büntethető, ha nem tartja be a szerződésben foglaltakat, hogy mit és hogyan reklámozhat, illetve ha túlterjeszkedik azon, ami le volt fektetve a szerződésében, és ezzel jogszabályt sért.

Azonban abban az esetben, ha egy termékről utólag kiderül, hogy például egészségkárosító hatása van, nem a terméket reklámozó influenszert, hanem az őt foglalkoztató szolgáltatót veszik elő. A büntetés mértéke pedig akár a nettó bevétel 10 százaléka is lehet.