Sokan a mai napig a kerékpárokat, “cask” közlekedési eszközként ismerik. A hagyományos vonalvezetésű női vagy férfi vázas, tipikus városi kerékpárra gondolnak.

Pedig napjainkban, már nagyom széles típus választék érhető el a kerékpárok között, és bizony ezek között több típus is, kifejezetten hobbi sport célra, rendszeres napi sportolásra, alakformálásra és zsírégetésre is kiválóan alkalmas. 

Mi most annak jártunk utána, hogy aki az edzőtermi, vagy más kardió edzés helyett, kerékpározással szeretne, zsírt égetni, alakot formálni, milyen női sportosabb kerékékpárok közül válasszon. Miután körül néztünk awww.berguson.hu kerékpáros webáruházban, 25 éves szakmai tapasztalatuk alapján, őket kerestük fel, Óbudai Vihar utca 14 szám alatti kerékpáros üzletükben. Ahol a rengeteg típus, és márkaválaszték közül, kértük segítsenek olyan női kerékpárok bemutatásában, ami heti rendszeres használat mellett, segít a hölgyeknek az alakformálásban is.  

Nézzük akkor, milyen női kerékpárt válasszanak, a sportolni vágyók! 

MTB, és Trekking kerékpárok:

Forrás: Berguson

A kicsit sportosabb, sokat kerékpározó hölgyeknek, a cross trekking, túra trekking, vagy MTB típusú kerékpárok közül érdemes választaniuk.

Ezek a típusok, kifejezetten hölgyeknek kialakítptt, ejtett vázzal is kaphatóak, a legkényelmesebb kerékpározás elményéért.

A legfőbb külömbség a 3 kerékpár típus között: 

Cross trekking kerékpárokat inkább sportosabb, kirándulásokhoz, vagy akár tereptúrázásra érdemes választanunk, Tehát használhatjuk erdősebb, vagy kevésbé aszfaltozott területeken, földutakon egyaránt. Kifejezetten terepkerékpározásra alkalmas kerékpár típus. 

Atúra trekking kerékpárok,  ezzel szemben a kiadós, hosszabb kirándulásokra, és leginkább aszfaltutakra ajánlott kerékpár. Szóval ez a Te ideális kerékpárod, ha kerékpár vagy aszfaltúton szeretnél hosszabb távokat kényelmesen végig kerékpározni. Pont a hosszabb távok megtétele miatt, úgy van kialakítva a kormány-nyereg távolság, hogy a hosszabb, akár több tíz kilométeres tekerések során, se legyen megterhelő, a felsőtestünknek a “görnyedt” testtartás.

Szóval ez a Te kerékpár típusod, ha a balaton körbetekerésére, vagy rengeteg kilometer tempos megtétele a célod. 

A MTB kerékpárok (hegyi kerékpárok) néven ismertek leginkább. Ezzel a kerékpár típussal, a nevéből adódóan is, hegyvidéki terepen, nagyobb emelkedőkön, vagy nagy szintkülömbségek esetén tudunk, a váltók segítségével, könnyebben célba érni. Itt a váltók ellenállásának állításával, egy-egy nagyobb emelkedő esetén, igen kemény lábmunkára van szükség, ezért erősen formálja a combot, feneket, csípőt egyaránt, cask a megfelelő váltóállást szükséges megtalálnod hozzá.

Országúti, Fixi, és Fitness kerékpárok

Forrás: Berguson

 

A legsportosabb női kerékpárok között 3 kerékpár típus közül érdemes választani, ha napi rendszerességgel, sportolásra szeretnénk használni a bringánkat. 

Országúti kerékpár: A régebbi időkből jól ismert “verseny kerékpár”, aminek a tipikus ismertető jegye a koskormány. Ennél a kerékpárnál, a nevéből adódóan is, igen nagy sebesség érhető el, de jóval rövidebb távok gyors megtételére alkalmas, a trekkingekkel szemben. Mivel a kerékpárra használat közben a szarvkormány miatt szükséges rádőlni, így ebben a testtartásban, a hosszabb kirándulós távok megtétele kényelmetlen lehet, és megterhelő a hátnak is. 

Fixi kerékpár

A fixik, ahogy a nevük is mutatja, fix hajtásrendszerűek, ami azt jelenti, hogy kerékpározás közben folyamatos tekerést igényel. Továbbá az egy hajtásos rendszer miatt, ezeken a kerékpárokon váltó sincs. Pont ezért, már rövidebb szakaszokon is, folyamatos lábmunka szükséges a haladáshoz, ha ezt még kiegészítjük pár emelkedővel, akkor bizony, igen jól megdolgoztatjuk a combokat, lábakat, és a feneket egyaránt. 

Fitness kerékpár

Az előző 2 típus kombinációjából, végül a gyártók megalkodták, a fitness célra használható kerékpárokat. Igazából egy fixi és egy országúti kerékpár kombinációja, viszont a kényelmes üléspozíció érdekében, az országút kerékpárok szarvkormányát, más típusra cserélték, ezzel kiküszöbölve, a teljes rádőlést a kerékpárra. Tehát folyamatos tekerés mellett, kényelmesebb ülő pozícióban, hasíthatunk egy “versenykerékpár” sebességével. 

Azonban bármelyik típusra esik is a választásunk, a legfontosabb itt is, akár csak a közlekedésben résztvevő kerékpárosok esetében, a megfelelő kerékpáros ruházat, főleg az izaddság elvezetése, és a maximális kényelem érdekében. A biztonságunk érdekében, pedig mindig viseljünk, megfelelő, és minőségi kerékpáros sisakot is! 

A fent felsorolt sportosabb női kerékpárok közül, a Merida, Gepida, Kellys, Cube markka voltak a legkeresetebbek.