Ne legyél mindig újrakezdő - Motiváld magad jógával!

2015.09.13. 21:06

Előfordult már, hogy lelkesen, nagy lendülettel belekezdesz valamibe, aztán idővel elszáll a lelkesedés, és mire észbe kapsz, már nem jársz jógázni, futni, zumbára vagy falat mászni? Ez olyan gyakori jelenség, hogy sok tanfolyamot úgy hirdetnek, „kezdőknek és újrakezdőknek". Mi lehet a titkuk azoknak, akik kitartóan végeznek egy-egy tevékenységet? Egyszerű és könnyen követhető tippjeink segítenek, hogy ne legyél mindig újrakezdő!

Forrás: Thinkstock

Motiváld magad!

A kitartás szempontjából kulcsfontosságú a motiváció. Így motiválhatod magad könnyedén: 

1. Tudatosítás

Te miért jógázol? Válaszolj magadnak ezekre a kérdésekre! Írd le a válaszokat, hogy később, ha csökkenne a lelkesedésed, ezek a válaszok emlékeztetőül szolgáljanak (természetesen a jógázást helyettesítheted bármilyen tevékenységgel, amiben motiválni szeretnéd magad). 
– Miért kezdtem el jógázni? 
– Miért szeretek jógázni? 
– Miért hasznos nekem a jógázás? Milyen jótékony hatásai vannak? 
Minden jógázás előtt emlékeztesd magad: „Azért szeretek jógázni, mert..." vagy „Azért hasznos nekem a jógázás, mert..." 

2. Jutalmazd meg magad!

Tűzz ki elérhető, de kihívást jelentő célokat,  és ha elérted őket, jutalmazd meg magad valahogyan. Ez lehet egy szál virág, amit magadnak veszel, a kedvenc ételed, egy mozi, vagy bármi, amit szeretsz. 

3. Szeresd a jógagyakorlást vagy bármit, amit csinálsz!

Figyelj arra, hogy nagyon gyakran olyan mintát tanulunk meg a családtól, az iskolában, a barátainktól, hogy egy kicsit „utálni kell" a tornaórát, az iskolát, a munkahelyet. Ujjongva várjuk a pénteket, és egy tanult mintát követve, kötelező jelleggel utáljuk a hétfőt. Az egész hetet – és úgy általában az életünket – egy nehéz, fárasztó küzdelemnek tekintjük. Változtasd meg ezt a mintát! 

Gondolj örömmel a jógázásra, az edzésre és más tevékenységekre, készülj rájuk olyan örömmel, mintha semmit nem szeretnél ennél jobban, mintha ez egy izgalmas kaland vagy játék lenne! 

4. Fejleszd a koncentrációs képességedet! 

A jógagyakorlás során a testtel együtt a kitartás, a koncentráció, a figyelem is fejlődik. Gyakran azért hagyunk abba valamit, mert a körülöttünk lévő túl sok egyéb inger szétszórja a figyelmünket. Kinek van ideje jógázni, amikor annyi érdekes poszt van a Facebookon, most kezdődik egy jó műsor a tévében, és csörög a telefon? 

A Life.hu tippje
Mint minden mentális folyamat, a figyelem megtartása is tanulható és gyakorolható. A meditáció különösen erőteljes ilyen szempontból, de ugyanilyen hatása van a fizikai testet átmozgató ászanagyakorlásnak vagy a lélegzetet és életerőt irányító pránajáma-gyakorlásnak is. E heti ingyenes JógaKlikk-videónk egy intenzív vinyasa flow jógagyakorlás, amely erőt és lendületet ad az új kihívásokhoz. Jógázz otthon! Kattints ide!
testmozgáskoncentrációmozgásalakformálásJógaKlikkmotiválás