3 szuper mozgásforma, amelyeket mindenképp próbálj ki idén ősszel

2015.09.15. 22:15

Vége a hőségriadóknak, elérkezett az indián nyár, így már a meleg sem lehet kifogás a sportolásra. Válassz akár benti, akár szabadtéri mozgást, a lényeg, hogy tedd rendszeressé az edzést az életedben - íme 3 mozgásforma, amiket bátran ajánlunk kezdőknek és haladóknak is!

Kezdőknek, újrakezdőknek, természetimádóknak: nordic walking

Ha túlságosan megterhelőnek érzed a futást, nem szeretsz biciklizni, de szívesen mozognál, égetnéd a kalóriákat, miközben kint vagy a szabadban, akkor ősszel nincs jobb a nordic walkingnál. Nehogy azt hidd, hogy ez a sport csak idősebbeknek való: nem is hinnéd, milyen hatással van az izmokra, az immunrendszeredre, ráadásul 1 óra gyaloglással közepes tempóban 400 kalóriát simán elégetsz.

Forrás: Thinkstock

Miért jó?

Az egyik előnye, hogy kint edzel a szabadban, ami már önmagában is feltölt energiával, hiszen tiszta oxigénhez juthatsz, ráadásul a botokon kívül másra nincs is szükséged hozzá. A másik előnye, hogy nem vagy időhöz, helyhez kötve, és a drága edzőtermi bérletre sem kell költened. Ráadásul a botok használata tehermentesíti az ízületeket, jó hatással van a szívre és a keringésre. A combok mellett megdolgoztatja a gerincet, a vállakat, a karokat, remekül oldja a stresszt, és csapatban is végezhető! Irány a közeli park, a Duna-part vagy a kedvenc kirándulóhelyed, hajrá nordic walking!

Fejleszd magadban a nőiességet: port de bras

Ha inkább a nőies mozgásokat, a lágy zenéket részesíted előnyben, szeretsz táncolni, és valami olyanra vágysz, ami nemcsak kizökkent a napi rutinból, de aktívan át is mozgat, akkor a port de bras-t neked találták ki!

Forrás: Youtube

Miért jó?

Két exbalettos, Vladimir Snezhik és Julio Dieguez Papi alkotta meg a port de bras alaplépéseit, amelyek a klasszikus balettből származnak. Az órán egy koreográfiát tanít meg az oktató. A gyakorlatokat lassú, ám mégis dinamikus zenére végzik a mozogni vágyók, ám mindez nem olyan könnyű, ahogy hangzik: a feladatokhoz kőkemény izommunka szükséges. Ha szeretnéd, hogy javuljon az egyensúly-érzékelésed, formás vádlira, popsira, combokra vágysz, és a nyújtást sem hanyagolnád el, akkor ez a mozgás remek választás. 

Kőkemény izommunka haladóknak: hot iron

Fogyni akarsz és aktívan alakot formálni, szereted az aerobikot és a súlyzós edzéseket, mégis valami máshoz lenne kedved? Intenzív zsírégetésre vágysz, valami olyasmire, ami után minden apró porcikád elfárad? Irány egy hot iron óra!

Forrás: Thinkstock

Miért jó?

Ha azért nem kedveled a súlyzós mozgásokat, mert nem szeretsz egyedül edzeni a teremben, akkor most ez sem lehet kifogás. Ugyan kezdők is mehetnek az órákra, azért érdemes akkor nekikezdeni a hot ironnak, ha van már némi testtudatod. A súlyzórudas edzésnek nagyon intenzív zsírégető hatása van, az edzés után még hosszú órákig zajlik a testedben a kalóriaégetés. Az alakformálás garantált, arra azonban figyelj, hogy ha még nem vagy gyakorlott, használj pulzusmérő órát, hogy a kőkemény gyakorlatoktól ne legyen az egekben a pulzusod. A többi sporthoz hasonlóan ez a mozgás is oldja a stresszt, javítja a keringést, az anyagcserét és az emésztést, és ami a nőknek is nagyon fontos: szálkás izmokra tehetsz szert. Sőt ez az edzés a helyes testtartásra is ösztönöz, így a megfelelő edzői irányítással végzett gyakorlatok nem teszik tönkre a gerincet, hanem épp ellenkezőleg: javítják a tartást. 

Támogatott tartalom

testmozgásedzésmozgás