Nem minden szénhidrátot kell mellőzni fogyókúra idején

2019.02.12. 10:43

Minden fogyókúrázó a szénhidrátokat iktatja ki először az étrendjéből, pedig nem minden esetben ellensége a diétának, csak az nem mindegy, hogy milyet választunk.

A szénhidrátnak is van helye a fogyókúrában, nem feltétlenül kell mindent kiiktatni. Csak arra kell odafigyelni, hogy milyet viszünk be a szervezetünkbe. Ádám Norbert a Díványnak elárulta, hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbb szénhidrátot, amely nem hátráltatja a diétát. Alapvetően két dologra kell odafigyelnünk: a glikémiás indexre és a glikémiás töltésre. Természetesen a bevitt szénhidrát mennyiségét minden esetben csökkenteni kell. 

A szénhidrát nem feltétlenül ellensége a fogyókúránakForrás: Dreamstime

„A GI azt mutatja meg, hogy egy adott szénhidrát milyen ütemben emeli a vércukorszintünket. Általánosságban elmondható, hogy ha egy étel gyorsan emeli a vércukorszintet, akkor az nagy inzulinkibocsájtást fog kiváltani – az inzulin pedig leállítja a zsírégetést. (...) Vannak magas (70 feletti), közepes (56 és 69 közötti) és alacsony (55 alatti) GI-vel rendelkező szénhidrátforrások” – árulta el a szakértő. Ennél talán még fontosabb mérőszám a GT, vagyis a glikémiás töltés, ami nemcsak azt adja meg, hogyan emeli egy adott étel a vércukorszintet, de figyelembe veszi az adott ételben található szénhidrát mennyiségét is. „Ez azért fontos, mert pl. a dinnyének meglepően magas a GI-je, de alacsony a GT-je (hiszen egy adag dinnyében nagyon kevés szénhidrát található). Összefoglalva: a fogyás alapja az alacsony inzulinszint”– mondta Ádám Norbert. Tehát arra kell figyelnünk, hogy kevesebb szénhidrátot vigyünk be, és abból is olyat, amelynek a GI és a GT értéke is alacsony. 

7 összetett szénhidrát, amelyek egészségesek, és még a fogyást is segítik

Sokan a szénhidrátokat egy az egyben a fehér cukorral azonosítják, melytől minden diétázó és alakját formáló ember tartózkodni szeretne. Korábban már összeszedtük a szénhidrátokat érintő tévhiteket, végigolvasva te is meggyőződhetsz arról, hogy nem kell mindtől félni. Nem szabad – és nem is igazán lehet – kiiktatni az étrendből, törekedj hát arra, hogy minél hasznosabb szénhidrátforrásokat tégy a tányérodra. Ebben segítünk most. Olvasd el erről a Life.hu cikkét!
diétafogyókúraszénhidrátglikémiás indexglikémiás töltés