Az infektológus szerint négyezer HIV-fertőzött nem tud a betegségéről hazánkban

Forrás: Shutterstock -
betegség AIDS világnap megelőzés HIV-fertőzöttség AIDS infektológus
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Még mindig fontos az AIDS-szűrés elvégzése, hiszen négyezer HIV-fertőzött nem tud a betegségéről Magyarországon, az új hordozók pedig ebből a körből kerülnek ki - hívta fel a figyelmet Szlávik János, a Dél-Pesti Centrum Kórház infektológus főorvosa a szombati AIDS elleni világnap alkalmából.

Szlávik János, a Dél-Pesti Centrum Kórház infektológusa az M1 csatornán pénteken azt mondta, körülbelül kétezer ember tudja, hogy HIV-fertőzött Magyarországon, évente pedig mintegy 200-300 új hordozót regisztrálnak - írja az MTI.

"Fontos, hogy minél több új AIDS-szűrő állomás legyen országszerte, illetve az otthoni AIDS-teszt terjesztése a magyarországi gyógyszertárakban is hasznos lenne" - hangsúlyozta.

Elmondta: a fertőzöttek megfelelő kezelés mellett gyakorlatilag vírusmentesek, nem fertőznek tovább, családot alapíthatnak. A rizikócsoportba tartozóknak - homoszexuálisoknak, intravénás droghasználóknak - kiemelten fontos, hogy elmenjenek szűrésre.

Négyezer HIV-fertőzött nem tudhat a betegségéről hazánkban Forrás: Shutterstock

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) 1988-ban döntött az AIDS elleni világnap megtartásáról, hogy ezzel is felhívja a figyelmet a kór elleni nemzetközi összefogásra. Az ENSZ AIDS-ellenes programjának (UNAIDS) eredeti, 2014-ben meghatározott célkitűzése az volt, hogy 2030-ig megakadályozzák a HIV-vírus terjedését. A cél azonban egyelőre nem látszik elérhetőnek, a világ bizonyos országaiban és régióiban a járvány ismét erősödik. Jelenleg nagyjából 37 millió HIV-fertőzött él a világon, a legtöbben Afrikában, és kellő anyagi források hiányában csak mintegy 60 százalékuk kap kezelést.
Magyarország a kedvezőbb HIV/AIDS járványügyi helyzetű országok közé tartozik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.