Április 7-én kellett volna átadni a Bubit, a budapesti bérbringarendszert, most július a következő céldátum, addig pedig a T-Systemsnek kötbért kell fizetnie. Ha nem oldódnak meg a problémák, július 17-én akár fel lehetne mondani a szerződést, de azt sem a BKK, sem a főváros nem szeretné. 

"Kis csúszásnak vagyunk szemtanúi, de szerencsére már csak hetekben mérhető" – nyilatkozta a minap a sajtótájékoztatón a BKK és a T-Systems illetékese. A gond - ahogy elmondták - technikai jellegű, a napelemről működtetett oszlop és a biciklik fedélzeti számítógépének összehangolása tart ilyen sokáig. 

Fotó: Vincze Barbara - Origo

A T-Systems előreláthatóan 180 millió forint kötbért fog kifizetni a csúszás miatt, a teljes projekt  egyébként 1,1 milliárdba kerül. Ha július 16-áig nem készül el a rendszer, akkor felbonthatják a szerződést, ám ez ellen szól, hogy akkor újra kellene indítani az egész tendereztetést, az pedig még nagyobb csúszással járna.

A héten már a BKK és a T-Systems több száz munkatársa is teszteli a rendszert, és ha ezen túl vannak, indul az ezer fős tesztüzem, amire bárki jelentkezhet, és féléves bérletet kap majd jutalmul, ha megosztja tapasztalatait.

Így alakulnak előreláthatóan az árak
Egy éves teljes árú bérlet 18 900 forint lesz. Ha valakinek van éves BKK-bérlete, akkor ennek a felébe kerül . Az első ezer fő pedig 12 ezres bérletet kap, ebből ötezer lebiciklizhető. (Félóráig ingyenes a rendszer, ezzel ösztönzik, hogy tegyék vissza a kerékpárt az emberek, hogy használhassa azt más is. Utána kell fizetni.)