Az ötszörös világbajnok úszó beperelte az őt doppingolással vádoló Casey Barrett újságírót, illetve a Swimming World Magazine kiadóját.

A swimswam.com híradása szerint a tavaly a világ legjobb úszójának választott magyar versenyző rágalmazás miatt nyújtott be keresetet az Arizona kerületi bíróság phoenixi hivatalához, mivel a beperelt kiadó ottani székhelyű – írja a Bors

Fotó: Margitay Klára/Life.hu

Anno Barrettnek állítása szerint szemet szúrtak a tavasszal Charlotte-ban látottak, ahol Hosszú hét egyéni számban indult és hatot megnyert, a viadal utolsó napján pedig a magyar versenyző előbb a világ idei legjobbjával győzött 200 méter vegyesen, 16 perccel később pedig a ranglista harmadik eredményét produkálta 200 méter háton. Többször hangsúlyozza, hogy nem egyedül van véleményével, mert "az edzők morognak, a szakértők csak pislognak, a vetélytársak meg langyosan gratulálnak" Hosszú egy-egy lenyűgöző teljesítménye után, ugyanakkor mindenki összesúg a háta mögött, csak senki nem meri felemelni a hangját a bizonyítékok hiánya miatt.

A cikk megjelenését követően előbb Gyárfás Tamás, a magyar szövetség elnöke hivatalos levélben tiltakozott, botrányosnak nevezve az írást, mely szerinte úgy járatja le a nemzetközileg is elismert magyar úszót, hogy a szerző bármiféle bizonyítékkal rendelkezne állításainak igazolására.

Néhány nappal később Hosszú sajtótájékoztatón jelentette ki, hogy soha nem szedett teljesítménynövelő szereket, "mert nincs az a pénz, hírnév, nincs az a győzelem, ami visszaigazolná", hogy megéri eladni a lelkét.