Az Apple és a Google lett a világ legértékesebb márkája 2019-ben.

Immár a hetedik egymást követő évben lett az Apple és a Google a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában – számolt be róla az MTI.

A 100 vállalatot rangsoroló "Best Global Brands" globális márkarangsorban az első helyen az Apple áll, a márka értéke 234,241 milliárd dollár, 9 százalékkal több a tavalyinál. A második helyezett Google márka értéke 8 százalékkal, 167,713 milliárd dollárra emelkedett.

A "Best Global Brands" globális márkarangsorban az Apple  áll az első helyenForrás: Shutterstock

Tavalyhoz hasonlóan az idén is harmadik helyezett az Amazon, amelynek értéke 24 százalékkal, 125,263 milliárd dollárra nőtt. Nincs változás a következő öt helyen sem: 4. a Microsoft, 5. a Coca-Cola, 6. a Samsung, 7. a Toyota, a 8. pedig a Mercedes-Benz.

A tavalyi 10. helyről a 9. helyre lépett előre a McDonald's, amelynek márkaértéke 4 százalékkal, 45,4 milliárd dollárra emelkedett. Négy helyet javított, a 14. helyről a 10. helyre ugrott a Disney, a márka értéke egy év alatt 11 százalékkal, 44,4 milliárd dollár nőtt. Eközben a tavalyi 9. helyről a 14. helyre csúszott vissza a Facebook, amelynek márkaértéke 12 százalékkal, 39,9 milliárd dollárra csökkent.