Nemzeti Digitális Állampolgárság Program Magyarország ügyintézés
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A nemrég jóváhagyott program megteremti az egyszerű, kényelmes és hatékony ügyintézés feltételeit.

A program megvalósításáért felelős szervezet kiemelte, hogy a kiváló felhasználói élményt nyújtó, egységes digitális környezet egyszerűsíti az állampolgár és a kormányzati szervek közötti kommunikációt.

Forrás: Shutterstock

Az alapdokumentum a digitális állampolgárságot helyezi középpontba, illetve rendelkezik a nemzeti adatvagyon hasznosításáról és a felhőtechnológia alkalmazásáról is.

Olyan közigazgatási terek jönnek létre, amelyek a világhálón keresztül bármikor elérhetőek és minden lehetőséget biztosítanak, amire a személyes ügyintézés alkalmas

– tették hozzá.

A program első lépéseként az elektronikus tárcában elérhetővé válik az összes okmány digitális változata, biztosítva a digitális azonosítást. A kapcsolattartás érdekében digitális postaláda készül, az ügyintézések és levelezések elektronikus dokumentumtárba kerülnek. A digitális alapképességek része az EU egész területén hiteles elektronikus aláírás is, az elektronikus fizetéssel pedig teljes mértékben integrálttá válik az állampolgári szolgáltatás, az állammal és azon kívül is lehet majd fizetési tranzakciókat indítani – írták.

A 2026-ig terjedő első stratégiai szakasz végére szinte minden közigazgatást érintő ügyet online lehet majd intézni. A legfontosabb ügyintézések fejlesztése már 2023-ban elkezdődik

– olvasható a közleményben.

Forrás: MTI

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.