Furcsa bolygót fedeztek fel a kutatók: a földönkívüliekkel kapcsolatos kérdésekre adhat választ

Forrás: -- -
földönkívüliek NASA űrkutatás bolygó
A tudósok felfedeztek egy Földhöz hasonló hőmérsékletű bolygót, amely segíthet válaszokat adni a földönkívüliekkel kapcsolatos kérdésekre.

A TOI-1231 b bolygó, amely a napunkhoz hasonló vörös-törpe csillag körül kering, 90 fényévnyire van a Földtől, és az egyik legismertebb és viszonylag az egyik legkisebb bolygó a mai napig. A NASA és az Új-Mexikói Egyetem kutatói úgy vélik, hogy a bolygó légkörében lehetnek felhők, esetleg vízből is. A tudósok azt állítják, hogy a TOI-1231 b több mint három és félszer akkora, mint a Föld, a hőmérséklet a bolygón viszonylag hasonló, 57 °C-os - írja a Daily Star.

bolygó, űr, csillagászat Forrás: --

- mondta Jennifer Burt.

Azért játszhat ez a bolygó fontos szerepet az űrkutatásban, mert eddig az egyik általuk felfedezett bolygórendszer sem hasonlított saját naprendszerünkre, ez a bolygó viszont egy lépéssel közelebb áll a Földhöz.