A NASA szerint ennyi esély van arra, hogy a Földnek csapódjon az újonnan felfedezett aszteroida

Forrás: Pixabay/urikyo33 -
aszteroida NASA Föld
A NASA szerint nagyon kicsi az esélye annak, hogy egy újonnan felfedezett aszteroida 2046-ban a Földnek csapódjon.

A 2023 DW jelű, februárban felfedezett kisbolygó 50 méter átmérőjű, és 271 nap alatt kerüli meg a Földet - közölte az amerikai űrkutatási hivatal.

A kép illusztráció Forrás: Pixabay/urikyo33

Az aszteroida pontos röppályáját nem lehet biztonsággal megjósolni. "Amikor új objektumokat fedezünk fel, gyakran hetekig tartó adatgyűjtésre van szükség ahhoz, hogy minimálisra csökkentsük a bizonytalansági tényezőket és megfelelően megjósoljuk a röppályát az elkövetkező évekre" - írták a Twitteren.

A kutatók folyamatos megfigyelés alatt tartják a 2023 DW aszteroidát, és pontosítjákaz előrejelzéseiket, mihelyt elegendő adat áll rendelkezése - közölte a NASA. A tudósok már aszteroidák (kisbolygók) ezreit azonosították és tartják megfigyelés alatt a Föld közelében.