Nemzetközi kutatás tárta fel, mitől tartunk valakit menőnek. A világ 12 országában végzett vizsgálat szerint a menő emberek személyiségjegyei kulturális határoktól függetlenül megegyeznek.
A tanulmány, amelyet az Amerikai Pszichológiai Társaság publikált, az Egyesült Államokból, Ausztráliából, Chiléből, Kínából, Németországból, Indiából, Mexikóból, Nigériából, Spanyolországból, Dél-Afrikából, Dél-Koreából és Törökországból származó résztvevőket vont be. A kutatók arra kérték őket, hogy gondoljanak valakire, akit menőnek, nem menőnek, jónak vagy nem jónak tartanak, majd értékeljék az illető személyiségjegyeit és értékeit.
A válaszok alapján a menő emberekre leggyakrabban az extrovertált, hedonista, erős, kalandvágyó, nyitott és autonóm jellemzők illettek.
„Ahhoz, hogy valakit menőnek tartsanak, általában valamennyire szimpatikusnak vagy csodálatra méltónak kell lennie, ami a jó emberekhez teszi őket hasonlóvá” - fogalmazott Dr. Caleb Warren, az Arizonai Egyetem marketing tanszékének docense, a kutatás egyik vezetője. „A menő embereknek gyakran vannak olyan tulajdonságaik is, amelyeket erkölcsi értelemben nem feltétlenül tekintünk jónak, például a hedonizmus és az erő” - tette hozzá.
A kutatás rávilágított arra is, hogy a jó emberek más személyiségjegyekkel rendelkeznek, mint a menők.
A jó embereket inkább konformnak, hagyománytisztelőnek, biztonságosnak, melegszívűnek, barátságosnak, univerzalistának, lelkiismeretesnek és nyugodtnak írták le.
„Mindenki menő akar lenni, vagy legalábbis elkerülni a menőség hiányának stigmáját, és a társadalomnak szüksége van menő emberekre, mert megkérdőjelezik a normákat, változást inspirálnak és előmozdítják a kultúrát” - nyilatkozta Dr. Todd Pezzuti, a chilei Adolfo Ibáñez Egyetem marketing docense, a kutatás társszerzője.
A kutatásba kizárólag olyan résztvevők kerülhettek be, akik ismerték és használták a menő szó szleng jelentését, így a fogalom közös nyelvi alapokon nyugodott a vizsgálat során.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.