Bebizonyosodott: növeli a nők önbizalmát a jó frizura

Forrás: Shutterstock -
frizura haj árnyalat felmérés önbizalom
A frissen mosott és formázott haj, vagy egy új szín kipróbálása sokat segít a hölgyeknek abban, hogy jobban érezzék magukat a bőrükben - derült ki egy felmérésből.

A jó haj nagyban hozzájárul a nők önbizalmának növeléséhez - egy kutatás szerint a nők 56 százaléka akár hatszor is változtatott a frizuráján elmúlt 10 évben.

A frissen mosott és formázott haj, illetve a hajszínváltás, a 10 legfontosabb dolog között van, ami segít a hölgyeknek abban, hogy jól érezzék magukat a bőrükben.

Egy 2000 nő körében végzett felmérés szerint a kérdezettek több mint a fele (51%) akár hat különböző színt is kipróbált az elmúlt évtizedben - a barna (28%) és a szőke (17%) a legnépszerűbbek. Eközben 15% a kettő szín közötti árnyalatot preferálja.

A nők számára fontos, hogy jó legyen a frizurájuk Forrás: Shutterstock

A kicsit merészebbek esetbében pedig a vörös, az ezüst, a lila, sőt a többszínű is megjelent a top 10 árnyalat között, amelyet hajszínként választanának.

Kiderült, hogy a felmérésben résztvevők 24 százaléka izgatottan várja, hogy megváltoztassa a frizuráját - egynegyedük pedig örül, amikor végre elérkezik a napja.

A frizurán nagyon sok múlik: a kérdezettek 47 százaléka a ideges a változtatáskor és minden ötödik megkérdezett elsírja magát, ha nem elégedett az újítással.

A felmérésből az is kiderült, hogy a legkedveltebb választások közé tartozik a haj kiemelése, világosítása (45%), a daueroltatás (38%) és a réteges hajvágás (35%). Ezek az átalakítások pedig úgy tűnik, kulcsfontosságúak voltak, mivel 39 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy az új stílus segített az identitásuk kialakításában.

A kérdezettek 23 százaléka magazinokból inspirálódik, 22 százaléka pedig a barátai tanácsait, frizuráját követi, míg 19 százalék a hírességek hajából merít ihletet - írja a Metro.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.