Az óvodák több mint kilencven százaléka hasznosnak tartja azokat a speciális számítógépeket, amelyek az Informatikai és Hírközlési Minisztérium Brunszvik Teréz-programjának köszönhetően kerültek a jobbára elmaradott területeken működő intézményekbe. A tárca pályázat útján 269 speciális, a gyermekek igényeihez és az óvodai körülményekhez igazított számítógépet és hozzá való oktatási, készségfejlesztő szoftvereket juttatott el az óvodákba - adta hírül a Magyarország.hu.
Kimutatható a teljesítményjavulás
A tárca szakértők bevonásával felmérést készített arról, hogy az óvodákban hogyan fogadták és milyen hatékonysággal használják a gépeket, illetve hogy azok hozzájárulnak-e a gyermekek képességeinek fejlesztéséhez. A vizsgálatból kiderült, hogy az óvodák 92 százalékában elégedettek a gépekkel, és hasznosnak tartják a foglalkozásokat. A számítógép használata kimutatható teljesítményjavulást eredményezett az iskolaérettséget mérő feladatoknál, a gyermekek felismerték, hogy a számítógépet a játékon kívül feladatok megoldására is használhatják.
Előnyök és hátrányok
A megkérdezett óvodákban a program előnyeként emlegették, hogy játékos, könnyed formában fejleszti a készségeket, fejleszti a logikát, a kreativitást, és még a nehezen kezelhető gyermekek is könnyebben megnyíltak a számítógép előtt. Negatívumnak tartják viszont, hogy a gépek gyakran lefagynak, nem lehet rajtuk szöveget szerkeszteni és internetezni, hamar tönkremennek a géphez adott egerek, illetve hogy egy gép kevés egy óvodába.
A vizsgálat eredményeiről készült összefoglaló letölthető a tárca honlapjáról.
Az IHM folytatja a Brunszvik Teréz-programot, sőt, módszert dolgoznak ki arra is, hogy a gépeket hogyan lehet használni az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek oktatásában.