televíziós műsor vetélkedő nevelés nevelési módszer dada
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A LifeNetwork TV-n február 24-én indul a "Ki lesz az ország Szuperdadája?" című ötrészes reality, ahol a dadajelöltek felváltva bizonyíthatják, hogy előttük nincs akadály, ha gyereknevelésről van szó. A jelöltek rátermettségét ismert emberekből és szakértőkből álló zsűri bírálja el.

Véleményt alkot majd Pécsi Ildikó és Schobert Norbi, szakértőként pedig Regős Judit családi tanácsadó, Békési Zsuzsanna neveléstudományi szakember, valamint Ónodi Csilla gyógypedagógus, a GEKKO pedagógiai igazgatója - aki állandó stúdióvendége is a műsornak - bírálja majd a dadajelöltek tetteit. A LifeNetwork TV új, saját gyártású műsora minden csütörtökön este 6-tól látható majd, a Life magazin különkiadásaként.

Czető Zsanet (19)


Zsanet a mezőny legfiatalabb tagja, egy igazi tinidada. A serdülő pesztra jelenleg másodéves az egyetemen, ahol az óvodapedagógus karon mélyíti ismereteit. Ám a neveléshez nem csak elméletben van érzéke: szabadidejében egy játszóházban tanítja zenére a csöppségeket. De vajon egy fiatal dada, aki eddig csak picikkel foglalkozott, miben lesz erős? Állítása szerint abban, hogy egy nyelvet tud beszélni a gyerekekkel, hajlandó - a szó nemes értelmében - lealacsonyodni a szintjükre, és olyan merész dolgokat is megengedni nekik, melyeket a szülők általában nem. Lehet, hogy ő inkább csak játszótárs lesz, vagy képes lesz irányítani is?






Török Emília (47)




Agócs Tibor (53)


Nem tévedt el, bármilyen meglepő, kora és neme ellenére ő is elszánt vetélytársként kíván részt venni a megmérettetésben. Már ebből is látszik, hogy a dadák csoportjához tartozó férfi komoly önbizalommal rendelkezik, de az is erről árulkodik, hogy minden képesítés nélkül, pusztán az életből merített tudással a birtokában vág neki a kihívásoknak. Az előző házasságában négy gyermeket nevelt fel, a mostani kapcsolatában pedig hármat. Ő erre a hét esetre alapoz.

Nagy Rosta Veronika (37)


A szociálpedagógus a neveletlen gyerekeken keresztül a szülőket is kritikus szemmel vizsgálja. Azzal a szemlélettel rendelkezik, mely szerint a problémás helyzet a magára hagyott gyerek lelkivilágának köszönhető. A szülők lustasága a legfőbb oka a problémának, továbbá az, hogy túl nagy virtuális szabadságot engednek a gyerekeknek. A televízió és számítógép mellett hamar elmagányosodnak, ezért inkább a közösségi programokra kellene koncentrálniuk a szülőknek.

Fekete Csilla (34)


Esetében sportos dadával van dolgunk, hiszen Csilla nemcsak óvónő 10 éve, hanem aerobiktanár is, aki egy általa kifejlesztett módszerrel pici óvodásoknak is tart edzést. Egy kis plusszal és egy nagy adag szerettel vág neki a versenynek.

Bende Rita (40)


Egy hölgy, aki nincs egyedül a mezőnyben azzal, hogy nincs papírja arról, tud gyermeket nevelni. Rita azonban úgy érzi, a saját négy fiával eltöltött idő alatt elegendő tapasztalatot szerzett ahhoz, hogy hivatásos dadának tartsa magát. Ráadásul az utóbbi években megismerkedett az együttműködő kommunikáció módszerével, melyről más anyukáknak is tart képzéseket. A módszer nagyjából annyit tesz, hogy felnőttként kell kezelni, valódi tárgyalófélnek kell tekinteni a lurkókat.

Szántó Mária (53)


Az egykor gyermekgyógyászként dolgozó Mária az állandó figyelemben hisz. Véleménye szerint egyszer sem érezheti a gyermek, hogy nem figyelnek rá, az ugyanis komoly agressziót válthat ki belőle.

Zoller Mária (47)




Koczó Csaba (29)



Végül, de nem utolsósorban bemutatjuk Csabát, a bibliai külsővel megáldott pesztrát, aki szintén az úgynevezett elszánt laikusok táborát erősíti. Testvére családjának két rosszcsont gyerekére szokott vigyázni, szerinte az így szerzett tudás birtokában vág neki a versenynek. Vajon elegendő lesz ez a tudás?


Ki lesz Magyarország első szuperdadája? Indul a verseny!

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=eXc0i95TXt3wfsAy
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.