Íme, az ország legnagyszerűbb pedagógusai – ismerd meg őket!

szavazás hős bemutatkozás Aranyanyu 2014 pedagógus
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Négy nő, négy sors, egy közös életcél: jobbá tenni mások életét. A Richter Aranyanyu Díjra jelölt négy pedagógusának szívmelengető története. 

Egerszegi Sándorné, Ilona
Végzettsége szerint pedagógus, hittanár, szociálpedagógus.

A Dr. Göllesz Viktor Rehabilitációs Intézet és Ápoló Gondozó Otthonban élő száznyolcvan lakó számára azonban sokkal több ő, mint fejlesztőpedagógus: az enyhe és közepes fogyatékkal élőkkel családtagként tekintenek egymásra. Nagy szeretettel, odaadással fordul a gondozottak felé, szavak nélkül is megérti rezdüléseiket, vágyaikat, érzéseiket. Azt vallja, hogy nem irányítani kell őket, hanem kézen fogva együtt menni velük az úton. A saját szabadidejét is feláldozva felkészíti őket sportversenyekre, és a háttérben szorít azoknak, akiknek nincs más, aki drukkoljon. Magyarországon úttörő módon ő hozta létre a Gaudete jelnyelvi kórust, melynek mai napig a vezetője. A siketnémákat megtanította a szemükkel „hallani” és kézjelekkel énekelni. Az intézet lakóinak Ica néni a pótanyukája, követik őt, mint egy tyúkanyót, rendkívül hálásak, és viszonozzák a szeretetét. Ez ad neki újra és újra energiát, kedvet, kitartást a velük való foglalkozáshoz. Jelölője szerint, aki egyben főnöke is, Egerszegi Sándorné egy jelenség az intézményben, kedvessége beragyogja kollégái és a gondozottak mindennapjait.

Ha úgy gondolod, hogy Egerszegi Sándorné, Ilona megérdemli, hogy elnyerje a 2014-es Richter Aranyanyu Díjat, szavazz rá ITT!

Döntsd el te, ki vigye haza a díjat és a vele járó pénzjutalmat!

November 3-án kezdetét veszi a szavazás! Ettől az időponttól kezdve a Richter Aranyanyu Díj weboldalán és a Facebookon is megismerkedhetsz a jelöltekkel és egyetlen kattintással hozzásegítheted a kedvenceidet a győzelemhez! A Life.hu oldalán most a pedagógusokat ismerheted meg, november 7-én az orvosok, míg november 14-én az egészségügyi szakdolgozók bemutatkozó kisfilmjeit láthatod.

Hutvágnerné Róth Éva

Éva Dunaújvárosban gimnáziumi magyar nyelv és irodalom, történelem szakos tanár.

Kapcsolata diákjaival, volt diákjaival őszinteségen és bizalmon alapul. A tanítás sokkal többet jelent számára, mint a tananyag átadása, mély, emberi kapcsolat fűzi növendékeihez. A tanórák után a színjátszás eszközeivel segíti tanítványait, hogy megtalálják önmagukat és helyüket a világban. Aki híján van az önbizalomnak, azokat drámajátékkal próbálja kicsalogatni a csigaházból, aki pedig tehetségesnek bizonyul, azokat igyekszik lehetőséghez juttatni, hogy kipróbálhassák magukat. Megtörtént, hogy egy színielőadást csak azért rendezett meg a tanárnő, hogy két diák átélhesse a színpadi lét varázsát. Éva jelölője - Réka - nehéz kamaszkorának útvesztőjében anyapótlékként tekintett tanárnőjére, aki támogatta őt útkeresésében, és végül ő maga is pedagógusi pályára lépett. A volt diákok közül sokan a mai napig kapcsolatban állnak egymással, ők hozták létre a „Köszönjük!” csoportot, amelynek több korosztályhoz tartozó tagjai hálával gondolnak egykori pedagógusukra.

Ha úgy gondolod, hogy Hutvágnerné Róth Éva megérdemli, hogy elnyerje a 2014-es Richter Aranyanyu Díjat, szavazz rá ITT!

Dr. Molnár Mihályné Kishonti Ilona

Ilona kezdetben óvónőként, majd 23 évig gyógypedagógusként dolgozott.

Öt évig vezetett átmeneti otthont Orosházán. 2006 óta a tatabányai Szent Borbála Kórház szociális munkása. Kollégái szerint az ő empatikus, mindenkihez odaforduló, nyitott személyisége meghatározza a közös munkát az osztályokon. Tevékenysége egyfajta hidat képez a kórház és a külső intézmények között. Az motiválja, hogy minden hozzáforduló, nehéz helyzetben levő betegnek megnyugtató megoldást találjon problémájára. Munkája mellett helyi vezetője a kórházi önkéntességi mozgalomnak. Önkéntesei többnyire olyan fiatalokból állnak, akik szeretnék kipróbálni magukat, illetve választ keresnek arra, jó irányba indultak-e el a pályaválasztás során, valamint olyan idősebb, munkahelyen már nem aktív emberekből, akiket még hajt a tettvágy, hogy valahol segíthessenek. A beteg gyerekek, de a felnőttek is örömmel veszik a segíteni vágyók közeledését, mesét olvasnak, játszanak, sétálnak együtt, hogy gyorsabban teljen az idő a gyógyulásig. Ilona egyfajta motorként tréningeket, foglalkozásokat tart az önkénteseknek, hogy még hatékonyabb legyen a közös munka és még mélyebb a kapcsolatuk egymással.

Ha úgy gondolod, hogy Dr. Molnár Mihályné Kishonti Ilona megérdemli, hogy elnyerje a 2014-es Richter Aranyanyu Díjat, szavazz rá ITT!

Szabó Károlyné Ildikó

Ildikó lakásotthont vezet Budapesten, ahol átmenetileg vagy teljes mértékben szüleik nélkül nevelkedő, többnyire bántalmazott vagy elhanyagolt gyerekeket nevel.

Jelenleg tízen növekednek a szárnyai alatt, kilenctől huszonéves korig. Szűkös anyagi lehetőségeik ellenére Ildikó nyaralást szervez, pingpongasztalt vásárol, próbál igazi otthont teremteni a minta nélkül, vagy negatív mintával ideérkezőknek, akik közül legtöbben életük végéig viselik a fizikai, lelki bántalmazások nyomait. Az otthonvezető célja, hogy a fiatalok olyan felnőttekké váljanak, akiknek értékrendje megfelel a társadalom elvárásainak, be tudnak illeszkedni, megtalálják hivatásukat. Bízik benne, hogy segítségével családot alapíthatnak, amelyről gondoskodni is tudnak anyagilag, érzelmileg egy új élet reményében. Jelölője, Gábor ezt tartja a legfontosabbnak: „Az én 'anyukám' megértette velem az élet rejtelmeit, én meg tág szemekkel néztem és hallgattam, mint egy mesét. Tudom, nem fogja elengedni a kezemet akkor sem, amikor elhagyom a lakásotthont és a saját lábamra állok majd.”

Ha úgy gondolod, hogy Szabó Károlyné Ildikó megérdemli, hogy elnyerje a 2014-es Richter Aranyanyu Díjat, szavazz rá ITT!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.