Bogarak a szobában, ehetetlen reggeli - Mit tehetsz, ha átvert a szálloda?

Forrás: Thinkstock -
reklamáció szoba panasz biztonságos nyaralás nyaralás szálloda
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Egy hét felhőtlen pihenés helyett egy hét csalódott bosszankodás - a leggondosabban eltervezett nyaralásoknál is elfordulhat, hogy kellemetlen meglepetés várja az utazókat. Mit tehetsz, ha a szolgáltatás nem pont olyan, mint ahogyan arról az utazás kiválasztásakor, a szerződéskötéskor szó volt? Tanácsainkból megtudhatod! 

Gyakran fordul elő az a dühítő eset, hogy egy utazási iroda valótlan vagy kissé feljavított képet fest a nyaralóknak a kívánt úti célról: például a tengerpartra néző panorámás szobánál arról elfelejtenek szólni, hogy a tenger és a hotel között egy füstölgő gyártelep is elterül, vagy hogy például a szoba ablakai egy 4 sávos autópályára néznek. De ugyanígy egy koszos fürdőszoba vagy a beígért vegetáriánus ellátás hiánya is ki tudja verni a biztosítékot a nyugalomra vágyó nyaralóknál.

Ki a felelős?

A nem megfelelő teljesítésekért az utazás szervezője felel. Ha utazási irodán keresztül utaztál, akkor panaszodat, kifogásaidat jelezd az utaskísérőnek vagy az utazási iroda helyi képviselőjének. Erről a helyszínen jegyzőkönyvet kell felvenni, és ennek egy példányát meg kell őrizni. Ha egyénileg, esetleg valamelyik nagy online oldalon foglaltad szállásodat, akkor a szállás értékelésével az adott online oldalon is jelezheted a panaszodat. A szállásadók közötti nagy versenyre tekintettel elég érzékenyen érintheti őket egy-egy negatív bejegyzés, emiatt - néhány kivételtől eltekintve - a jogos panaszok megoldásában a legtöbb helyen készségesek lesznek.

Forrás: Thinkstock

Fontos!

Az esetleges panaszokat már a helyszínen azonnal jelezni kell, és a legjobb, ha dokumentálod is őket. A látható hibákról, hiányokról (például bogarakról) érdemes fényképet készítened, hogy később, ha esetleg perig fajulna a dolog, bizonyítani lehessen az igazadat.

Teendők

Ha az adott szálláshely vagy az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások valamelyike nem felel meg annak az előzetes tájékoztatásnak és szerződéses feltételeknek, amelyek alapján azokat igénybe vetted, akkor hibás teljesítésre hivatkozva követelheted a szolgáltatás díjának arányos leszállítását. Akkor sincs minden veszve, ha elfelejtesz a helyszínen reklamálni: a lakóhelyed szerint illetékes megyei fogyasztóvédelmi felügyelőséghez is fordulhatsz panaszbejelentéssel.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.