Úton egy fenntarthatóbb jövő felé

Forrás: AdobeStock -
Lidl fenntarthatóság
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Mára a fenntarthatóság nemcsak mindenkit érintő, hanem sokakat foglalkoztató témává is vált, egyre többen figyelnek is arra, hogy életmódjukkal minél kevésbé terheljék környezetünket. Legyen szó az egyéni vagy vállalati felelősségről, technológiai újításokról, számos gyakorlati módon tudunk tenni egy élhetőbb jövőért. Ezzel kapcsolatban jó példával jár elöl a Lidl Magyarország is, amely felelősséget vállal minden olyan területen, ahol működése által hatással van az emberekre és a környezetre, elért eredményeiről pedig kommunikál is.
Forrás: Lidl

Zöldáram és műanyagcsökkentés

A diszkontlánc az elmúlt két évben tovább erősítette a fenntarthatóság melletti elköteleződését és új, meghatározó vállalásokat is tett. Ezt mutatja többek között az is, hogy 2022. január 1-jétől teljes üzlethálózata, logisztikai központjai és irodaháza számára 100%-ban megújuló energiaforrásból származó áramot vásárol1 , csökkentve ezáltal üvegházhatású gázkibocsátását. További jelentős előrelépés a vállalat életében, hogy a folyamatos optimalizálás eredményeként 2020-ról 2021-re 5%-kal sikerült csökkentenie a saját márkás termékeihez kapcsolódó műanyag csomagolóanyag-használatát, ami környezeti szempontból igen fontos terület.

Fenntartható alapanyag

A Lidl arra is hangsúlyt fektet, hogy a legjelentősebb kockázatoknak kitett alapanyagokat (például kakaó, kávé, pálmaolaj vagy tea) fenntartható forrásból szerezze be. Erre nagyon jó példa, hogy 2021-ben a diszkontlánc virág-és növényválasztékának, illetve a hazai tárgyalású zöldség- és gyümölcskínálatának 100 százaléka tanúsítottan fenntartható forrásból származott.

Forrás: AdobeStock

Nemcsak a környezetet, hanem a hazai értékek megőrzését is támogatja


A Lidl Magyarország büszke a hazai értékeket és a magyar beszállítókat támogató kezdeményezéseire is. A „Lidl a magyar beszállítókért" programjának keretében az áruházlánc segíti a hazai beszállítóit az exportpiacokon való megjelenésben. A vállalat támogatásával 2021-ben 170 magyar beszállító 726 terméke jutott el 28 Lidl-országba.

Felelős vállalatként a Lidl versenyképes bérekkel és kiemelt juttatásokkal ismeri el a munkavállalók erőfeszítéseit, de szívügyének tekinti a hátrányos helyzetű gyermekek és családjaik segítését is. 2020-2021-ben összesen több mint 450 millió Ft értékben nyújtott támogatást a diszkontlánc, többek között élelmiszer és nem élelmiszer jellegű adományok formájában, mely által hozzájárult a hátrányos helyzetű magyar családok segítéséhez, a hazai egészségügy fejlesztéséhez, valamint menhelyi kisállatok ellátásához.

„A fenntarthatóság előmozdítása érdekében végzett folyamatos munka mellett számunkra kiemelten fontos, hogy eredményeinkről átláthatóan be is számoljunk. Büszkék vagyunk rá, hogy immáron második, a 2020-2021-es gazdasági évet lefedő fenntarthatósági jelentésünket publikáljuk, mely transzparens módon mutatja be azt, hogy stratégiai szinten hogyan gondolkodunk a fenntarthatóbb jövő megvalósításáról, és mit teszünk érte nap mint nap" – mondta Tőzsér Judit, vállalati kommunikációs vezető.

1Kivételt képeznek azon beszerzési megállapodások, melyekre a Schwarz Csoport nincs ráhatással, mint például a bérelt ingatlanok esetén a kötelező villamosenergia-beszerzési záradékkal kötött szerződések. Bővebben: vallalat.lidl.hu/fenntarthatosag/klimastrategia

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.