Óriási siker: hét magyar márka mutatkozott be a milánói divathéten

Forrás: AFP/Miguel Medina -
Milánó siker Divathét márka milánói divathét
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Nagy sikerrel mutatkozott be a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös nemzetközi mentorprogramjának hét magyar tervezője az idei milánói divathéten - tájékoztatta az MDDÜ az MTI-t kedden.

Mint írták, a négy legnagyobb divathét között számontartott Milano Fashion Weeken az Abodi, a Cukovy, a Kata Szegedi, az Unreal Industries, a Pinetime Clothing, a THEFOUR és a Zsigmond márkák mutathatták be 2023/2024-es őszi-téli kollekciójukat.

Az MDDÜ közleménye szerint a magyar szerepléseket pozitívan fogadta a nemzetközi nagyközönség, számos elismerő visszajelzés érkezett a szakértőktől és a nemzetközi sajtó részéről.

A mentorprogram részeként az Unreal Industries, a Pinetime Clothing és a Zsigmond tervezői a Palazzo dei Giureconsulti épületében, a feltörekvő márkák és tervezők támogatására fókuszáló Fashion Hubban mutatták be friss kreációikat.

Az Abodi, a Cukovy, a Kata Szegedi és a THEFOUR márkák a Budapest Select kollektív divatbemutatóján, kifutón vonultatták fel legújabb darabjaikat az esemény egyik kiemelt helyszínén.

Mint a közleményben kiemelték, az idei évben fontos mérföldkőhöz érkezett a nemzetközi mentorprogram: első alkalommal a Fashion Hubon kívül, független helyszíneken is láthatta a közönség a magyar tervezők munkáit. Ez jelzi a nemzetközi piacra érett mentorált magyar márkák szakmai fejlődését, valamint bizonyítja az őket összefogó Budapest Select ernyőmárka iránti évről évre növekvő figyelmet.

Forrás: AFP/Miguel Medina

Hozzátették, hogy a magyar márkák iránti érdeklődés a milánói divathét több helyszínén is megmutatkozott. Számos buyer - többek között a Tessabit és a Sapzio 38 showroom - látogatott el a Fashion Hubba és a Budapest Select kollektív show-ra, utóbbin közel 400 fő vett részt, de az eseményt a CNMI élő online közvetítésén is figyelemmel kísérték az érdeklődők. A bemutatón részt vettek a Vogue International, Vanity Fair és az Elle Italia divatújságírói és Sara Maino, a Vogue Talents alapító vezetője is. Carlo Capasa, a CNMI elnöke a backstage-ben is megtekintette a magyar tervezésű darabokat.

"Szezonról szezonra látjuk, hogy a nemzetközi szereplések milyen intenzíven fejlesztik a hazai divattervezők munkáját. Nemcsak inspirációt és szakmai visszajelzést kapnak ilyenkor a márkák, hanem ezek az események komoly eladásösztönző szereppel is bírnak" - idézték a közleményben Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját.

Forintos-Szűcs Anita általános vezérigazgató-helyettes nagy lehetőségnek nevezte, hogy immár kilencedik alkalommal mutatkozhattak be a magyar tervezők a milánói divathéten nemzetközi nagyközönség előtt.
Forintos-Szűcs Anita szerint egyreÓriási siker: hét magyar márka mutatkozott be a milánói divathétensokszínűsége és kreativitása iránt. A nemzetközi elismertséget bizonyítja, hogy ezúttal a divathét egyik legfrekventáltabb helyszínén kapott helyet a Budapest Select kollektív show, ahol a legnevesebb világmárkák közül korábban az Armani vagy a Moschino is bemutatkozott - mutatott rá a vezérigazgató-helyettes.
"Az olasz divathéthez hasonló nemzetközi megjelenések hozzájárulnak Magyarország régiós divatipari pozíciójának megerősítéséhez, valamint az országimázs építéséhez" - hangsúlyozta Forintos-Szűcs Anita.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.