Készítsd fel a lakásodat az eladásra: apró trükkök, amelyek segítségével jelentősen növelheted az ingatlan árát

Forrás: Shutterstock -
magazin ár home staging lakás eladás
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Az ingatlanok eladás előtti felturbózására egész iparág épült, amit angolosan csak „home staging"-nek nevezünk. Ez azt jelenti, hogy egy hozzáértő szakember átrendezi az új tulajdonosra váró lakást, elvitet néhány felesleges bútort, helyettük másokat hozat, és dekorációs elemekkel a lehető legtöbbet hozza ki az adottságokból. Összegyűjtöttük, hogy mire érdemes költeni, és mire nem, valamint mutatunk néhány egyszerű trükköt, amelyek segítségével könnyebben és akár kedvezőbb áron eladhatjuk az otthonunkat.

Tény, hogy a tér optimális kihasználása milliókat jelenthet egy-egy eladásnál, ezért az alaptrükkökkel nekünk is érdemes tisztában lennünk. Az ingatlanszakemberek szerint az emberek többsége nem látja, hogy mi fér el egy helyiségben, és mi nem, sokszor kisebbnek gondolják a szobákat a valóságosnál, ezért lehetőleg ne üres lakást mutassunk az érdeklődőknek. Érzékeltessük, hogy a hálóban mekkora helyet foglal el egy (szépen megágyazott) franciaágy, milyen kisasztal fér el mellette, illetve, hogy a nappaliban miként mutat a kanapé mellett az étkezőasztal (virággal).

Figyeljünk a rendre és a tisztaságra!

Szellős, jól átlátható legyen a tér, vagyis minden felesleges, zavaró, zsúfoltságérzetet keltő elemet tüntessünk el az eladásra váró otthonból. Fontos, hogy pakoljunk el a konyhapultról, étkezőasztalról, az esetleges „rumlipolcról". Nem árt, ha egy-két látványos elemet csempészünk az enteriőrbe, és törekedjünk harmonikus légkör kialakítására. Egy-két karakteres díszpárna vagy ágytakaró is sokat javít az összképen. Válasszunk olyan színeket, amelyek a hirdetési fotókon is jól mutatnak, és megmaradnak a vevő emlékezetében.

Nem árt, ha egy-két látványos elemet csempészünk az enteriőrbe, és törekedjünk harmonikus légkör kialakítására Forrás: Shutterstock

Az álló- és kislámpák hangulatossá varázsolják a helyiségeket még napközben is, így hasznos beruházás egy-két olcsó világítótest – ezeket később az új otthonunkba magunkkal vihetjük. Egy tisztasági festés eredményeként látványosan jobbnak tűnik a lakás állapota. Aki azonban mégsem költ tisztasági festésre, a koszos falrészeket és a beázások nyomát feltétlenül tüntesse el. A burkolatok felújításával viszont ne bajlódjunk! A jó állapotban lévő gépészet és a beépített bútorok azonban többnyire megtérülnek, hiszen a vevő megfizeti az árukat, ha ott maradnak.

Fontos az első benyomás

Ha van kisállatunk, időben szabaduljunk meg a kellemetlen szagoktól, használjunk egy diszkrét illatosítót, vagy egyszerűen főzzünk kávét vagy süssünk sütit, amelynek az illata rögtön barátságossá varázsolja az otthont. És végül, de nem utolsósorban: gondoljunk az első benyomásra! Egyáltalán nem udvariatlanság, ha megkérjük a szomszédokat, hogy az ajtó elől tüntessék el a kidobásra váró szemeteszsákokat vagy a napok óta ott száradó sáros gumicsizmákat.

Bolondítsd meg az otthonod színes ajtóval! Forrás: Instagram/thedoorsofldn

Az energiahatékonyság befolyásolja az árat

Minden esetben lényeges az energetikai besorolás, a lakás „zöldkártyája"; a minősítést a szigetelés, a fűtés és a nyílászárók alapján határozzák meg. E nélkül egy lakást ma már egyáltalán nem lehet eladni. A besorolás a JJ jelzésű legalacsonyabb kategóriával kezdődik, a legjobb pedig az AA++. Az energiahatékonysági mutatók jelentősen befolyásolják az ingatlan árát, hiszen, ha a fűtés korszerű, a nyílászárók újak és a szigetelés is megfelelő, akkor értelemszerűen alacsonyabbak a havi költségek, illetve biztosított az ingatlan időtállósága, értéke. A tanúsítványt az eladó csak az adásvételi szerződés megkötésénél köteles felmutatni, de az alaposabb érdeklődők olykor már az ajánlattétel előtt látni szeretnék - írja a Lakáskultúra.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.