"Lefogyok pár kilót, léböjtkúrát tartok, nem iszom több alkoholt..." Ezek a leggyakoribb elhatározások újév kezdetén. A Life.hu összegyűjtötte a legnépszerűbb fogadalmakat, amikbe felesleges belevágni.

Kezdj új életet 2014-ben! Küldd be az újévi fogadalmad, a Life.hu segít, hogy megvalósítsd. A részleteket olvasd el ITT!

Új év, új élet - szól a mondás. Nem hiába vált hagyománnyá fogadalommal indítani az esztendőt. Kutatások alapján azonban a fogadkozók kétharmada a maguknak tett ígéretük után egy héttel már el is veszíti a lelkesedését. Vajon rosszul választják meg a céljukat? Sok minden lehet a háttérben, most azonban következzenek a leginkább kudarcra ítélt újévi eskük.

Forrás: Thinkstock

"Januárban nincs alkohol!"

A szilveszteri dorbézolás után magunkhoz térve talán ez a mondat hagyja el először a szánkat. Az alapötlet nem rossz, sokan azonban úgy gondolják, hogy egy ilyen alkoholmentes időszak elég ahhoz, hogy az év hátralévő részében akár minden nap igyanak. De ez sajnos nem így van. Szakértők szerint a legjobb, ha minden héten tartunk 2-3 olyan napot, amikor nem fogyasztunk alkoholt, ami egy sokkal járhatóbb út az egészséges életmód felé.

"Otthon edzek, így pénzt is spórolok!"

Újév reggelén megfogalmazódik bennünk a karcsú alak iránti vágy, a fitneszbérlet árát azonban sokalljuk. Mi lehet a megoldás? Otthoni taposógép és szobabicikli. Szakértők azonban felhívják a figyelmet arra, hogy így még nagyobb sérülésveszélynek tehetjük ki magunkat, mintha edzőterembe mennénk. Ha társaságban sportolunk, van, aki figyel ránk, így nemcsak helyesen végezzük a gyakorlatokat, de kevesebb az esély a balesetekre is. Ha mégis ragaszkodunk az otthoni edzéshez, válasszuk az inkább drágább, de megbízhatóbb fitneszeszközöket!

Varázsold otthonosabbá a lakásod! - Íme egy-két jó ötlet!


"A gyümölcslével fedezem a napi gyümölcsadagomat!"

Bár első ránézésre maga a megtestesült egészség egy pohár gyümölcslé vagy finom turmix, az igazság az, hogy a legtöbb esetben magas a cukortartalmuk, illetve hozzáadott cukorral teszik őket még édesebbé. Így már kevésbé hangzik egészségesen, igaz? Ráadásul a rosttartalmuk is elenyésző, így jobban jársz, ha friss és nyers gyümölcsöket fogyasztasz. Egy másik alternatíva lehet, ha te magad préseled a reggeli gyümölcslevedet, ami ugyan időigényesebb, mégis sokkal egészségesebb.

,,Több vitamint szedek!"

Egyszerű megoldásnak tűnik bekapkodni néhány pirulát, és azzal a jóleső érzéssel hátradőlni, hogy mi mindent megtettünk. Kutatások azonban nem bizonyítják, hogy összefüggés lenne a különböző rákos, valamint szív- és érrendszeri megbetegedések és a vitaminszedés között. A megoldás sokkal inkább az egészséges táplálkozásban rejlik, mely gazdag élelmi rostban, ásványi anyagokban és vitaminokban. A megfelelő mennyiségű gyümölcs- és zöldségfogyasztással fedezhetjük a szervezetünk napi tápanyagigényeit, és még a pénztárcánkba sem kell mélyen belenyúlnunk.

"Elégetem a bevitt kalóriákat!"

A kalóriaszámlálós módszer már régóta a legkedveltebb fogyókúrák közé tartozik. A Life.hu kalóriaszámlálóját is bátran használhatod. A módszer roppant egyszerű, hiszen egy kis számolgatás, egy esti futógépezés és készen is vagyunk. A kalóriaszámláló szerint ugyan elégettük az aznapi krémest, azonban jó, ha tisztában vagyunk vele, hogy ezek a számlálók legtöbbször csak hozzávetőleges értéket adnak. Ez ugyanis személytől függően változhat: az életkor, a testsúly vagy a testzsírszázalék mind módosíthatják ezt az értéket.

Forrás: Thinkstock

"Izmosabb leszek!"

Régóta tudjuk, hogy a szép test szépen megmunkált izmokból épül fel. Éppen ezért súlyokat emelgetünk, haspréseket végzünk és azt gondoljuk, hogy elég edzettek vagyunk. Szakértők szerint azonban nemcsak a kinézetünkért tehetünk többet azzal, ha kombináljuk a különböző edzéstípusokat, hanem a sérülésektől is megóvhatjuk magunkat. Végezzünk felváltva nyújtó-, kardió-, zsírégető és izomerősítő gyakorlatokat, és később a saját bőrünkön tapasztaljuk meg a jobb eredményeket.

"Addig edzek, amíg járni sem tudok!"

Ugye nem is kell mondanunk, hogy ennek a fogadalomnak semmi értelme? Nemcsak az egészségünkre káros, de ha mi magunk tesszük túl magasra a lécet, a sikerélmény híján hamarabb el is megy a kedvünk az egésztől. Nem szükséges minden nap tornázni és fölösleges a végkimerülésig futni. Inkább végezzünk rendszeresen egy személyre szabott edzésprogramot, amiben még kedvünket is leljük anélkül, hogy túlhajszolnánk magunkat!