Nem elég odafigyelni az olajak minőségére, a mennyiségére is gondolni kell!

Egészségünk és szépségünk megőrzésében, valamint a megbetegedések megelőzésében fontos szerepet játszanak a hidegben sajtolt növényi olajok. Ezekre a bennük rejlő telítetlen zsírsavak és vitaminok miatt van szükségünk. A Life.hu korábban összegyűjtötte azokat a nélkülözhetetlen és jótékony olajokat, amelyektől egészséges és gyönyörű leszel még a leghidegebb napokon is. Fontos azonban, hogy kellő odafigyeléssel közelítsük meg ezeket a csodaszereket.

Forrás: Thinkstock

 A Szívderítő oldalára is érkezett ezzel kapcsolatos kérdés: "Mi a helyzet az olajokkal? Napraforgó, oliva, kókusz. Melyik a legjobb, legegészségesebb?"

A Szívderítő szakértője, Huszárik Bernadett terápiás dietetikus válaszolt a felmerülő kérdésre: "A növényi olajok telítetlen zsírsavakat tartalmaznak, ezek zsírsavak alkalmasak a koleszterinszint csökkentésére, szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzésére. A főzéshez, sütéshez leginkább a napraforgó-, a repce-, és a kókuszolajat használják. Az olívaolajnak gyulladáscsökkentő, vérnyomás csökkentő, értágító hatása is van, ezért saláták ízesítéséhez ajánlom. A tökmagolaj sok antioxidánst tartalmaz, véd a szív-, és érrendszeri megbetegedésekkel szemben, jó hatással van a prosztatára, a húgyhólyagra is. Saláták, levesek ízesítésére ajánlom, általában hidegen használják.

Arra viszont nagyon kell figyelni, hogy a szűz és a hidegen sajtolt olajokat csak salátakészítéshez, tésztaételek ízesítésére használjuk, ne hevítsük őket! A másik fontos dolog, ha valaki egészségesen szeretne táplálkozni, akkor az úgynevezett bő olajban sülteket (pl. rántott hús), az étrendből ki kell iktatni. Nem elég odafigyelni az olajak minőségére, a mennyiségére is gondolni kell!"