A forró nyári napokon nagy sláger a vízivás, szó szerint ez folyik a csapból is. Mi a helyzet az ősszel és a hidegebb idővel, vajon ugyanannyi folyadékra van szüksége a szervezetünknek?

1. Ugyanúgy dehidratáció léphet fel

A dehidráltság egyik szemmel látható, intő jele a száraz száj. Persze nem csak ezek a tünet léphet fel, ha kiszáradáshoz közelít a testünk: fejfájás, szédülés, alacsony vérnyomás, izomgörcsök is mind jelentkezhetnek.

Forrás: Thinkstock

2. Ugyanúgy mozgunk

A legnagyobb melegben szemmel látható és jobban érezhető a folyadék hiánya, egyszóval nincs kibúvó, ugyanúgy innunk kell hűvösebb időben még akkor is, ha ezt nem érezzük.

3. Ugyanúgy két litert kell innunk

Már korábban összeszedtünk praktikákat, amikkel könnyebben gyűrheted le a napi (elvárt) vízadagot. Azonban nem csak víz, de ételek formájában is hidratálhatod magadat - például az uborka víztartalma 96 százalék.  

4. Ugyanúgy nem mindegy mit iszol

Nem mindegy mit juttatsz be a szervezetedbe, hiszen lehet, hogy az ellenkezőjét éred el és nem hidratál. ITT  írtunk azokról az italokról, amiket ha lehetséges, kerülj el messziről!

Forrás: Thinkstock

5. Ugyanúgy rossz hatással van az egészségünkre

…ha nem iszunk. A víz élettani szerepe a szervezetben rendkívül sokrétű. Nem csupán fő alkotórésze a testet felépítő sejteknek, hanem számtalan biokémiai folyamat kiindulási és végterméke. Lehetővé teszi a vérkeringést és befolyásolja a vér összetételét. Biztosítja a megfelelő vérnyomást, részt vesz az emésztési és felszívódási folyamatokban, a salakanyagok kiválasztásában. Segíti a testhőmérséklet szabályozását és az egészséges sav-bázis egyensúly megtartását.