A rossz szokásoktól megszabadulni, és egészségesekkel helyettesíteni őket, az első lépés az egészségi céljaink elérésére. Néha viszont a jobb választásoknak is van árnyoldaluk, és lehet, hogy egyáltalán nem tesz nekünk jót a váltás. Most szakértők árulják el az igazságot a leggyakoribb egészséges cserékről, hogy eldönthessük, mi segít a legjobban az egészségügyi céljaink elérésében

Csere: normál étrendet gluténmentesre

"A lisztérzékeny betegek rosszul reagálnak például a búzában, árpában, rozsban lévő fehérjére, és ha nem hagyják ki ezeket az étrendjükből, akkor súlyosan károsodhat az emésztőrendszerük.
Vannak azonban olyanok, akik hajlamosak vakon beleugrani ebbe a diétába a fogyás reményével. Ez viszont erre nem hatékony módszer!" - mondja Dr. Kari Ikemoto, a Los Angeles-i HealthCare Partners munkatársa.

Gluténmentes kenyérForrás: Thinkstock

"Sok előre csomagolt gluténmentes ételnek gyakran magasabb a kalória-, cukor, só- és zsírtartalma, és kevesebb értékes tápanyag, például rost és vas van bennük. A legjobb, ha tesztet végeztetünk, hogy valóban szükségünk van-e gluténmentes étrendre. Ha pedig el kell kerülnünk a glutént, akkor próbáljunk meg inkább a természetesen gluténmentes ételeket enni, mint például gyümölcsöket, kukoricát, barna rizst, hüvelyeseket, diót, mogyorót, magokat, tejterméket, zabpelyhet és sovány fehérjéket."

Csere: kézmosást kézfertőtlenítőre

"Állandóan van a táskámban kézfertőtlenítő, minek keressek mosdót, hogy régi módon kezet mossak? Ezzel az a probléma, hogy a kézfertőtlenítőkben lévő alkohol úgy öli meg a kórokozókat, hogy kiszárítja őket. A hosszú távú használat esetén elpusztítjuk a bőrünket védő zsírréteget, és rontjuk a bőrünk rugalmasságát" mondta Dr. Michael Schmidt a Medical University of South Carolina mikrobiológus és immunológus professzora.

Forrás: Thinkstock

 

Miket cserélünk még le, amiket valójában nem is kellene? Kiderül a Szívderítő.hu cikkéből!