Egyre hidegebbek a napok, a kollégák, barátok között vagy a családban már biztosan felütötte fejét egy-két betegség. Előzd meg őket, tegyél óvintézkedéseket egészséged érdekében és fogadd meg tanácsainkat!

Tápláld a szervezeted: immunrendszerünknek is szüksége van támogatásra, amit mindennapi táplálkozásoddal meg is adhatsz neki. Fogyassz rendszeresen egészséges, adalékanyag mentes ételeket, zöldséget és gyümölcsöt, antioxidánsokat, valamint napi 1,5-2 liter folyadékot.

Forrás: Thinkstock

Elegendő alvás: nem lehet eleget hangsúlyozni az alvás fontosságát! Az immun-és idegrendszerednek szüksége van a regenerálódásra, „újraindításra”.

Rendszeres sport: hagyj fel a mozgásszegény életmóddal. Ha mindennap legalább fél órát mozogsz, sokkal ellenállóbbá válik a szervezeted nemcsak a kisebb, de a daganatos betegségekkel szemben is. Emellett a stresszt is levezeted, és jobban fogod érezni magad a bőrödben.

Így erősítsd a gyerek immunrendszerét!
Az anyák többségének ismerős a helyzet, amikor a gyerek egy hét óvoda, egy hét nátha körforgásában szenved. Nem késő azonban még most sem egy alapos, immunerősítő programot elindítani, hogy megvédd a kicsit a kórokozókkal szemben.

Figyelj az egyensúlyra: érdemes „szemmel tartanod” szervezeted sav-bázis egyensúlyát.  A helytelen táplálkozás, a stressz és a mozgás hiánya egytől-egyig mind savasodást – később betegségeket – okozhatnak.  

Forrás: Thinkstock

Lelki támogatás: ne csak a tested, hanem a lelked is tartsd karban! A pozitív gondolkodás/hozzáállás, a szeretteiddel való törődés fontos és alapvető része legyen a mindennapjaidnak.

Kezeld jól a helyzeteket: ha állandó stressz ér téged a környezeted (családod, munkád stb.) által, tegyél meg minden tőled telhetőt annak érdekében, hogy levezesd a feszültséget. Sportolj, olvass, relaxálj, élj a hobbidnak és ne hanyagold el a kreativitásodat sem.

5 őszi zöldség és gyümölcs, ami nem hiányozhat az étrendedből!
A változékony és egyre hűvösebb időjárás megterheli a szervezetet. A megfázásos időszak kezdetén, ősszel különösen oda kell figyelni az immunerősítő táplálkozásra. Megmutatjuk, mi az, ami mindenképp kerüljön az asztalodra!

Támogatott tartalom