5 őszi zöldség és gyümölcs, ami nem hiányozhat az étrendedből!

2014.10.19. 08:19

A változékony és egyre hűvösebb időjárás megterheli a szervezetet. A megfázásos időszak kezdetén, ősszel különösen oda kell figyelni az immunerősítő táplálkozásra. Megmutatjuk, mi az, ami mindenképp kerüljön az asztalodra!

Szőlő
Mindegy, hogy milyen színű, nagyon jót teszel vele! Szinte minden fontos ásványi anyag és vitamin megtalálható benne. Megőrzi a vérerek egészségét és – több jó hatása mellett – a premenstruációs tüneteket is enyhíti.

A Life.hu tippje: Ha már unod nyersen, süss belőle egy finom pitét! 

Forrás: Thinkstock

Alma
„Minden nap egy alma, az orvost távol tartja!" – mondták nagyanyáink. Igazat kell adnunk nekik, hiszen a gyümölcs olyan krónikus betegségek megelőzésében is segít, mint az asztma vagy a különböző szívproblémák. Ráadásul a fogyást is nagymértékben elősegíti. Eheted nyersen, de akár süteményt is készíthetsz belőle! 

Retek
Nem túl népszerű zöldség, de igazából nagyon finom. Tele van C-vitaminnal, antioxidánssal, valamint a rosttartalma is magas. Készíthetsz belőle finom salátát, de levesben és köretként is megállja a helyét.

Sütőtök
Közeleg a halloween, lassan minden utcasarkon vásárolhatsz tököt. Ez a magas vitamin-, antioxidáns- és rosttartalmú zöldség a legjobb barátod lehet idén ősszel. Végtelen kombinációban és ízesítéssel elkészítheted, mi a sütőtökös almás csirkére szavazunk. 

Káposzta
Mint minden zöld leveles zöldségféle, a káposzta is alacsony kalóriatartalmú és csökkenti a koleszterinszintet. A zöld változat mellett a vörös káposzta is gazdag antioxidánsokban, valamint gyulladáscsökkentő hatása is ismert.

 

zöldséggyümölcsőszszőlőkáposztasütőtökalmaétrendretekimmunerősítés