A legtöbben azért járunk edzőterembe, hogy mozogjunk és a sport minél izmosabb, szebb testet varázsoljon nekünk. Íme, még 6 ok, amiért megéri edzeni akkor is, ha totál fáradtak vagyunk. 

1. Könnyebb ismerkedni

Felnőttként nehezebben szerzünk barátokat, hiszen kevesebb lehetőségünk van az ismerkedésre. Az edzőterem nem csak megfelelő közösségi hely, de már közös érdeklődési kör is, így bárkivel elegyedsz szóba, már lesz azonos témátok. Arról nem is beszélve, hogy folyamatosan motiválhatjátok egymást, így egyéni céljaitokhoz is közelebb kerültök.

Forrás: Thinkstock

2. Az agyadat is élénkíti

A mozgás a tested minden részére hat – beleértve az agyadat is. Kutatások kimutatták, hogy a testmozgás fokozza a kognitív funkciókat és növeli a memóriát.

3. Még jobb lesz a szex

Egy 2015-ös tanulmány szerint a testmozgás nem csak önbizalmat ad, de a fizikai aktivitást is növeli, sőt azoknak férfiaknak, akik rendszeresen edzenek a szexuális teljesítményük is javul.

4. Inspirál

Minden egyes alkalommal rájössz, hogy mennyire jól bírod az edzést és egyre inkább kifele tolod a határaidat, emellett egészséges módon vezeted le a feszültséget. A rendszeres testmozgás a kreativitásra is hatással van, tehát ha inspirációra vágysz, mozogj egy kicsit és szellőztesd ki a fejed.

Forrás: Thinkstock

5. Fenekestül felfordítja a napot

A korán kelés és a téli hideg nem éppen jó párosítás, így nem kizárt, hogy rosszabb kedvvel indulsz neki a napnak. A reggeli mozgás helyrerázza a gondolataidat, jót tesz a szervezetednek (az előző pontokban felsoroltak is érvényesülnek).

6. Edzés után édesebb a pihenés.

A nyugodt, éjszakai alvás az egészséges élet fontos hozzávalója. Kutatások szerint a mozgás a kulcsa a jó alvásnak. Valamint a kora reggeli mozgások javítják a nők alvásminőségét.  

13 gyengécske érv – te is ezért kerülöd a mozgást?
„Ó, nekem erre nincs időm!" - mondják sokan, és a gyenge kis érv ürügyén meg se mozdulnak. A Life.hu ITT listázta a mozgásbojkottáló, de lesöpörhető érveket.