Mostanra sokan szembesültek az újévi fogadalmaik kudarcaival - ilyenkor új motivációra van szükség, pláne, ha az eddig elhanyagolt mozgást szeretnénk beiktatni az életünkbe. 

1. Ne a korábban már megunt, abbahagyott sporttevékenységeknek álljunk neki újra, hiszen valamiért azok nem váltak a napi rutin részévé. Amennyiben mégis a régi mozgásformát folytatjuk, változtassunk. Keressünk új útvonalat vagy edzőt.

Forrás: Dreamstime

2. Válasszunk új mozgásformát! Jó ötlet például a gyaloglás, nordic walking, túrázás, kerékpározás, görkorcsolyázás, horgászat, fitnesz, labdarúgás, röplabda, tollaslabda, tenisz, karate, jóga, kajak-kenu vagy a golf. Gondoljuk végig, megvalósítható-e a a rendszeres, heti minimum 2-3 alkalmas mozgás, és mennyi időt, pénzt, illetve egyéb ráfordítást igényel az adott sporttevékenység. Tudatosítsuk magunkban azt is, hogy mi lehet a vonzó benne.

3. Tűzzünk ki reális célokat: Ne ígérjünk magunknak heti öt alkalommal futást, ha biztosak vagyunk benne, hogy csak három alkalomra jut időnk. Az irreális célok miatt mindig elégedetlenek leszünk a teljesítményünkkel.

Forrás: Dreamstime



4. Ne feledjük, fő az egészség: A legjobb egy állapotfelméréssel kezdeni a megújulást. Ennek első része egy orvosi kivizsgálás, ezt követően egy fittségi állapotfelmérést javaslunk. Emellett fontos, hogy fokozatos terheléssel kezdjük! Egy megerőltető kezdés sérüléshez, fájdalmas izomlázhoz és nem utolsósorban kudarcélményhez is vezethet.

További tippeket a Szívderítő.hu cikkében olvashatsz.