Akár a felére csökkenhet a szívinfarktus és a halálozás kockázata azoknál, akik rendszeresen és eleget mozognak – derült ki egy friss kutatásból. 

Az általános előírások szerint legalább hetente négyszer 30 perc közepes fokú, vagy heti 3-szor 20 perc intenzív edzést kell végezni.

Forrás: Dreamstime

Ebbe beleszámít a munkába járás, a házimunka elvégzése, a szabadidős tevékenység és a munkához kapcsolódó fizikai aktivitás is – magyarázta dr. Scott Lear, a kanadai Simon Fraser Egyetem professzora, aki csapatával arra a kérdésre kereste a választ, hogy a fizikai aktivitás vajon világszerte is olyan hasznos-e, mint a magasabb jövedelmű országokban. Ugyanis az eddig készült kutatások, amelyek összekapcsolják a fizikai aktivitást a jobb szív- és érrendszeri egészséggel és a hosszabb élettel, a gazdagabb országokban születtek meg.

Annak érdekében, hogy ennek az eredménynek a valószínűségét ellenőrizzék más, alacsonyabb jövedelmű országokban is, dr. Lear és csapata 17 ország 141 601 személyének adatait dolgozta fel a kutatásban, amelynek során a kezdőpontnál rögzítették a résztvevők fizikai aktivitási szintjét, és ezt követték öt évig.

Forrás: Dreamstime

Kiderült, hogy azokhoz az emberekhez képest, akik nem érik el a minimálisan ajánlott fizikai aktivitási szintet sem (inaktívak), azoknál, akik elérik a minimumot (közepesen aktívak), feltűnően alacsonyabb volt az általános halálozás kockázata (28%-kal alacsonyabb) és a szív- és érrendszeri halálozás kockázata is (36%-kal alacsonyabb).  Azokál, akik még ennél is aktívabbak voltak (intenzív csoport), még alacsonyabb volt az általános halálozási kockázat (40%-kal alacsonyabb) és a szív- és érrendszeri halálozás kockázata is (50%-kal).  
Az orvosoknak folyamatosan ösztönözniük kell a betegeket arra, hogy végezzenek edzéseket, írják elő a testedzést is megelőző kezelésként, ugyanolyan nyomatékkal, mint a gyógyszerszedést”  – hangsúlyozta dr. Lear. A tanulmány további megdöbbentő adatait a Szívderítő.hu-n olvashatod el.