Az eredményes fogyókúra a konyhában kezdődik. Azon túl, hogy nem mindegy, mikor és milyen táplálékot veszel magadhoz, érdemes átgondolnod azt is, hogyan tudnád elejét venni az étel iránti sóvárgásodnak. Mutatunk néhány bevált tippet.

A nyári dőzsölés után egyre többen gondolják elérkezettnek az időt az életmódváltáshoz. A több mozgás és helyes étkezés párosa mindig beválik, az olykor-olykor ránk törő farkaséhség azonban sokszor eltérítheti a helyes útról a fogyókúrázókat. A megoldás kulcsa az elegendő rostfogyasztásban rejlik.

Forrás: Dreamstime

A karcsúsító rost

Az élelmi rostok a növények azon részei, amelyek az emésztőenzimeknek ellenállnak, így nem tudnak hasznosulni, illetve felszívódni a vékonybélben, és érintetlenül haladnak tovább a vastagbélbe. Fontos szerepet játszanak az egészséges testsúly elérésben, illetve megtartásában, mert lassítják a szénhidrátok emésztését és felszívódását, ezáltal segítenek elkerülni a vércukorszint ingadozását.

Forrás: Dreamstime

A csodatevő útifűmaghéj

Egyedülállóan magas rost- és alacsony kalóriatartalma miatt az útifűmaghéj kiváló társa lehet a fogyókúrázóknak. Ha sok folyadékot fogyasztunk mellé, megduzzad, és telítettségérzetet kelt a gyomorban,  ráadásul az emésztést is kedvezően befolyásolja.

Nem az útifűmaghéj az egyedüli élelmiszer, amelynek fogyasztásával még több rosthoz juttathatod a szervezetedet: kattints tovább értük a Szívderítő.hu oldalára!