Sokunknak ismerős lehet az érzés, amikor egy sokáig elhúzódó, komoly szellemi kihívást jelentő határidős munka vagy egy maratoni tanulás után ránk tör a mindent legyűrő éhségérzet. Kutatók szerint ilyenkor a legjobb, ha a hizlaló ételek helyett inkább beiktatunk egy rövid edzést.

Aki már rendelt pizzát egy sokáig elhúzódó táblázatkezelős munka vagy egy hosszadalmas jelentés leadása után, jól tudja, mit jelent az agy által kiadott falási parancs, amit szinte lehetetlen leküzdeni. 
A szellemi munka az agy energiaforrásait használja, és az agy ezután kiadja a jelzést az energiapótlásra”  – magyarázza dr. William Neumeier, a birminghami Alabama Egyetem posztdoktori programjának alkalmazottja. 

Forrás: giphy.com

Ha étel van a közelben, akkor az agy ezt arra fogja használni, hogy feltöltse magát energiával. És ez pedig túlevéshez vezethet.” Dr. Neumeier és kollégái azt feltételezik, hogy a fizikai aktivitás ellensúlyozza az evési parancsot: 

Az edzés, különösen az intenzív testmozgás megemeli a véráramban a felhasználható energiát, és átmeneti ideig teltségérzetet okoz”  – mondja dr. Neumeier. A kutatók azt feltételezték, hogy az agy az energiahiányát a testedzés termékéből – a glükózból és a laktátból – fedezi, és így elejét vehetjük a további étel utáni sóvárgásnak. 

A kutatás további részleteiről bővebben a Szívderítő.hu oldalán olvashatsz.