Egészségesen táplálkozni, rendszeresen mozogni és eleget pihenni – nagy vonalakban ezt jelenti a helyes(ebb) életmódra való törekvés. Ha már megszületett benned az elhatározás, netán bele is vágtál már, segítünk, hogy ne add fel rögtön az első nehezebb pontnál. Összegyűjtöttük a leggyakoribb buktatókat és azt, hogyan keveredhetsz ki belőlük győztesként.

Egyszer elcsábulsz, aztán hagyod is az egészet a fenébe

Attól, hogy megengedtél magadnak egy csokit, süteményt vagy egy kiadós, desszerttel megkoronázott családi ebédet, még nem dől össze a világ. Egy jól összeállított étrendbe simán belefér, ha elcsábulsz egy-két étkezés erejéig. Ennyitől még nem jönnek vissza a leadott kilók!

Attól, hogy megengedtél magadnak egy csokit, süteményt vagy egy kiadós, desszerttel megkoronázott családi ebédet, még nem dől össze a világForrás: Thinkstock

Ráadásul még ügyesen a javadra is fordíthatod, hiszen ezután valószínűleg még nagyobb elszántsággal folytatod majd a diétát.  Arra ügyelj, hogy ne legyen mindennapos a csábulás: ha édességet kívánsz, váltsd ki valamilyen egészségesebb alternatívával, például az itt található finomságok valamelyikével.

Vagy épp ellenkezőleg: ellenállsz mindenáron

Az életmódváltás stresszel jár, ezt az állapotot pedig nem lehet huzamosabb ideig fenntartani. Szép dolog a kitartás, és valószínűleg meg is lesz az eredménye, ám hidd el, egy falat édesség vagy egy tál makaróni még nem jelenti a világ végét!

Enni jó dolog – persze csak akkor, ha nem viszed túlzásba, és megválogatod az összetevőket. Engedd meg magadnak azt a luxust, hogy olykor-olykor eszel valami igazán jót és kevésbé diétásat! Ezzel nem csupán az ízlelőbimbóidat kényeztetheted, hanem a lelkedet is.

Bedőlsz a drasztikus, villámgyors eredményt ígérő diétáknak

Hiába a jól átgondolt étrend és a sok mozgás, nem akar jönni a várva várt eredmény? Még mielőtt bármilyen szélsőséges módszerhez folyamodnál, leszögezzük: legyél türelmesebb magaddal szemben! Ne görcsölj rá mindenáron a fogyásra.

Hiába a jól átgondolt étrend és a sok mozgás, nem akar jönni a várva várt eredmény?Forrás: Thinkstock

A súlyvesztés képlete egyszerű: kevesebb energiát vinni a szervezetedbe, mint amennyit az eléget.  Gondold át újra, mit, mennyit és mikor eszel, mennyi kalóriát fogyasztasz egy nap, és mindehhez mennyit égetsz el a nap folyamán. A sportolás fontos, ám a fogyás jelentősebb része inkább a táplálkozáson múlik.

A sztárok által reklámozott drasztikus diéták sosem vezetnek jóra: ideig-óráig tudod csak őket kivitelezni, ha pedig végig is csinálod, később a dupláját hízhatod vissza, ha visszatérsz a régi életmódodhoz.

Kifogásokat keresel az edzés kihagyására

Süt a nap, esik az eső, fúj a szél, hétvége van, fáradt vagyok – ismerősen hangzik? A helyes életmódhoz ugyanúgy hozzátartozik a mozgás is, ráadásul valóban csodát tud tenni a testeddel: egészségesebb és karcsúbb leszel, szebb lesz a bőröd, megszűnik a hátfájásod, erősebb lesz az immunrendszered, ráadásul az edzés után te is megtapasztalhatod, mit művel veled az a rengeteg boldogsághormon, amely ilyenkor felszabadul benned.

Ennek hatását pedig egész nap cipeled tovább! Jól hangzik, igaz? A testmozgásra szánt időt már csak ezek miatt sem érdemes másra fordítanod. Ha azonban ezek sem motiválnak, érdemes más edzésforma után nézned!

Kifogásokat keresel az edzés kihagyásáraForrás: Thinkstock

Azt gondolod, hogy ez túl bonyolult, és lehetetlen kivitelezni

Úgy érzed, túl sok a szabály, az idő és az energia, amit az életmódváltásodra rá kéne fordítanod? Azt mondják, az embernek 21 napra van szüksége ahhoz, hogy magáénak érezzen egy új szokást.

Persze senki sem mondja, hogy az elején nagyon könnyű eligazodni a sok életmódtanács között, ám ha ügyesen és jól átgondolod a napodat, az étrendedet és a szokásaidat, kevesebb stresszel és még hatékonyabban vághatsz neki az új életmódodnak.