Amikor nincs tikkasztó hőség, hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy mennyi folyadékot is kell innunk egy nap. Ám a folyadékhiány tünetei télen is jelentkeznek. Mutatjuk, mik ezek. 

Nyáron minden fórumon olvashatjuk, hallhatjuk, mennyire fontos a folyadékpótlás, ám télen hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy a testünkben folyamatosan pótolnunk kell a vizet. 

A Webbeteg cikke szerint már 2 százalékos folyadékvesztés esetén is csökken a fizikai és a szellemi teljesítőképesség. Az első tünetek között van a fejfájás, a koncentrációs képesség hiánya, a fáradtság és természetesen a szomjúság. 

Télen se felejtsük el a folyadékpótlástForrás: Shutterstock

A cikk arról is ír, hogy a szomjúság érzete a folyadékegyensúly fenntartásának egyik legfontosabb ingere, de ha tudatosak vagyunk, nem hagyatkozunk csupán erre. Ugyanis ha szomjúságot érzünk, az azt jelenti, hogy már régen innunk kellett volna, mivel a szervezetünk viszonylag későn jelez. 

Éppen ezért szükség van arra, hogy tudatosan alakítsuk ki ivási szokásainkat.