Nagy áttörést értek el magyar kutatók az Alzheimer-kórral kapcsolatban

Forrás: AFP/Science Photo Library -
betegség kutatás Alzheimer-kór
A Kísérleti Orvostudományi Kutatóintézet kutatócsoportja az Alzheimer-kór kialakulását vizsgálta. Rájöttek, mi lehet felelős érte.

A bazális előagy fontos szerepet játszik a tanulás, a figyelem, az ébrenlét és az alvás szabályozásában. Az itt található kolinerg idegsejtek rendkívül kuszák és hosszúak. Rájöttek, hogy ezeknek a pusztulása felelős az Alzheimer-kór kialakulásáért – írja a Blikk.

A fotó illusztráció. Forrás: AFP/Science Photo Library

A Nature Neuroscience című tudományos lapban Hangya Balázs elmondta, hogy kétféle kolinerg sejttípust tudtak azonosítani. Jelenleg arra próbálnak rájönni, melyik hozható szorosabb összefüggésbe a betegséggel, illetve a genetikai hátteret is vizsgálják.
Amennyiben ezek a kutatások sikerrel járnak, könnyebben találhatnak hatóanyagot, amely megvédi az idegsejteket.