Egy amerikai tanulmány szerint a tanároknak központi szerepe van a koronavírus iskolákban való terjedésében, így rájuk kellene helyezni a fókuszt, nem a diákokra.

A tanárok nagyobb szerepet játszhatnak a COVID-19 továbbadásában az iskolákban, mint a fiatal diákok, állítja az Amerikai Járványügyi Hivatal (CDC) legújabb tanulmánya. 

A tanulmányban a kutatók a COVID-19 átadását vizsgálták a grúziai Marietta (Atlanta külvárosa) nyolc állami általános iskolájában 2020. december 1. és 2021. január 22. között. Összesen mintegy 2600 diák és 700 alkalmazott vett részt a kísérletben - írja a LiveScience.

Az amerikai tanulmány szerint a tanárok fertőzhetik meg a diákokat az iskolákbanForrás: MTI/EPA/Martin Divisek

A vizsgálati időszak alatt a kutatók kilenc olyan COVID-19 csoportot azonosítottak, amelyek összesen 13 pedagógust és 32 diákot érintettek hat általános iskolában. (A csoportot a COVID-19 legalább három kapcsolt eseteként határozták meg.)

A COVID-19 csoportok közül négyben egy tanár volt az "index-beteg" vagy kezdeti eset, míg diák csak egy klaszterben volt index-beteg. A másik négy csoportban az indexes beteget nem határozták meg. A kilenc csoportból nyolc esetében tehát valószínűleg a tanár fertőzte meg a diákokat, ráadásul valószínűleg úgy, hogy előtte a tanárok egymást fertőzték személyesen találkozókon vagy épp az ebédszünetben.

A kutatók szerint ez egyértelműen arra utal, hogy a tanárok "központi szerepet játszottak" az intézményeken belüli koronavírus-fertőzésekben és a fertőzési lánc kialakulásában.