Lesz gyógyír a kopaszodásra: tudósok felfedezték a hajvesztésért felelős géneket

Forrás: AFP/Phil Noble -
gén kopaszság génmutáció kopaszodás
Kutatók több mint 70 ezer férfi genetikáját vizsgálták meg, és találtak néhány DNS-változatot, melyeket most először tudtak összekapcsolni a férfiak kopaszodásával.

A Bonni Egyetem tudósai először gondolják úgy, hogy gyógyítható lesz a kopaszság. Felfedezték azokat a ritka génmutációkat, amelyek a haj elvesztésért felelősek. Több mint 70 ezer férfi génkészletét vizsgálták meg. A kutatók azt remélik, hogy ezek az eredmények a jövőben segítenek majd azonosítani az érintett férfiakat, és megakadályozható lesz a kopaszodás.

Vilmos herceg is érintett Forrás: AFP/Phil Noble

Az eddigi kutatások a kopaszság öröklődésének módját vizsgálták, most először foglalkoztak azzal, hogy konkrétan mely gének és génmutációk felelősek a haj elvesztésért. Öt ilyet is azonosítottak: EDA2R, WNT10A, HEPH, CEPT1 és EIF3F - írja a Daily Star.

Sabrina Henne, a Bonni Egyetem munkatársa a következőket mondta:

Januárban azonosítottak egy olyan ősi gént is, ami a barlangi emberek szőrnövekedéséért volt felelős. Testünk az evolúció miatt mostanra letiltotta ennek működését. A német kutatók azt állítják, az új felfedezéseknek köszönhetően a tudomány a kopaszság gyógyításának küszöbén áll.