Süt a nap, sehol egy felhő, még egy gyenge szellő sem fújdogál. Nem csoda, hogy ömlik rólad is a víz. Az izzadás ellen azonban számos dolgot tehetsz. Ha megfogadod egyszerű, de nagyszerű tanácsainkat, a verejtéknek végre búcsút mondhatsz.


Csak semmi csípős

Ha hajlamos vagy az izzadásra, változtass az étkezéseden, hatásos lehet. Persze nem kell szigorúan diétáznod, de le kell mondanod néhány dologról. Kerüld a csípős, fűszeres ételeket és máris kevesebbet verejtékezel majd. Az erős fűszerek, mint a bors vagy a csili, kapszaicint tartalmaznak, ami nemcsak a csípős ízt okozza, hanem a verejtékmirigyeket is működésre ösztönzi. Az erős aromák ráadásul belülről is fűtenek.



Thinkstock



A jéghideg italokkal is csínján kell bánnod, ha könnyen leizzadsz. A szervezetednek ugyanis először fel kell melegítenie a hűvös üdítőt, mielőtt feldolgozza. És persze ez izzadással jár... Ugyanakkor nagyon fontos, hogy minden nap minél több folyadékot fogyassz, például szobahőmérsékletű vizet vagy gyógyteát. Hiszen az izzadással a szervezet vizet veszít, amit pótolni kell.

Ezen kívül jobb, ha lemondasz az alkoholról, a kávéról és a dohányzásról is, ezek ugyanis szintén fokozzák a verejték kiválasztását.

Rendszeres edzés

A test sokkal többet profitál a rendszeres testmozgásból, mint gondolnád. Ha eltűnik a súlyfelesleged, kevésbé izzadsz majd. A fogyás ugyanis automatikusan csökkenti a nedves kellemetlenséget. Ha sportolsz, könnyebben dolgozod fel a stresszt, nem verejtékezel annyira. De ez még nem minden, ha hetente többször mozogsz, megerősödsz, edzettebb leszel, kevésbé fáradsz ki és ezzel is csökkentheted az izzasztó helyzeteket. A tested ugyanis megszokja, hogy csak akkor verejtékezzen, ha muszáj. És egyre ritkábban érez majd a szervezeted erre kényszert.

Thinkstock



De nemcsak a kondizás, az aerobik, a futás vagy a bringázás segít a verejtékezés enyhítésében, hanem az olyan kiegyensúlyozott mozgásformák is, mint például a jóga. Ha erősödik a külső és belső egyensúlyérzéked, jobban megbirkózol a feszültséggel, így kevesebb izzasztó szituációba keveredsz. Ha mégis stresszhelyzettel kell szembenézned, akkor jobban meg tudod őrizni a türelmedet és a hidegvéredet. Ha pedig a bizonytalanság vagy a bizonytalanságot okozó kérdések váltják ki nálad a verejtékezést, akkor a meditatív aerotréning vagy az autogén tréning a te műfajod. A gondolatok jól irányított ereje ugyanis a legtöbb ember számára megnyugtató hatással bír. Ha pedig relaxált és magabiztos vagy, nem izzadsz.


Dezodor-kérdés

A dezodor az alapápoltság egyik legfontosabb kelléke. A deók elfedik a verejték kellemetlen illatát, hűsítenek és gátolják is az izzadást. A hatásukat általában alumínium-klorid tartalmuknak köszönhetik, ami nem engedi, hogy a verejtékmirigyek túl jól működjenek. Ha azonban hajlamos vagy az erős izzadásra, nem mindegy, hogy milyet választasz.

Szerencsére az üzletek polcain számtalan izzadásgátló található, stiftek, golyós deók, dezodorok, illatosak és illatmentesek. Ha érzékeny a bőröd a deókrémek vagy az alumíniumszármazék-mentes izzadásgátlók a neked valók, vészhelyzetben pedig törlőkendővel állíthatod helyre az üdeségedet. De ma már kaphatók teljesen természetes, bőrbarát anyagokból készült dezodorok is, ezek nem tartalmaznak alumínium-kloridot, színezékeket, alkoholt és tartósítószereket. Ha még nem találtad meg az igazit, akkor érdemes többfélét kipróbálni. Hiszen nem vagyunk egyformák, a verejtékezésünk is különbözik. Ez persze nem azt jelenti, hogy ami a barátnődnek bevált, abban te csalódni fogsz, de nem is biztosíték arra, hogy megfelel majd. Az illatmentes vagy semleges verziókat akkor ajánlják elsősorban, ha nem találsz a kedvenc parfümöddel harmonizálót. Ha az illatos mellett teszed le a voksodat, még parfümöt sem feltétlenül kell használnod. A legtöbb parfümhöz ma már lehet ugyanolyan illatú izzadásgátlót is kapni, érdemes ezeket is kipróbálnod.



Thinkstock



A dezodorok akkor fejtik ki a lehető legjobban a hatásukat, ha fürdés vagy zuhanyzás után használod. Mindig miután alaposan, szárazra törölted magadat. Ha illatos deót használsz, ne felejtsd el a parfümök esetében ajánlott aranyszabályt: a kevesebb néha több.

Természetes megoldások

Ha szeretsz házi szerekkel kísérletezni, próbáld ki a zsályát mint izzadásgátlót. Ehhez nem kell mást tenned, mint két héten keresztül minden nap igyál meg egy liter zsályateát. De a gyógynövény tartalmú kapszula is jelentős javulással kecsegtet. A tölgyfalevélből vagy a zsurlóból készült főzet is hatásos erős verejtékezés ellen, de ezt csak külsőleg használd. Ha hetente kétszer zuhanyzás előtt ecetes vízbe áztatott szivaccsal törlöd át magadat, sokkal kevésbé izzadsz majd. A kellemetlen illatú verejték ellen van természetes megoldás. Egyszerűen csak hetente kétszer önts a fürdővizedbe egy liter natúr paradicsomlevet és ebben áztasd magadat 10-15 percig, majd alaposan zuhanyozz le.


Csak semmi műszál!

Ha hajlamos vagy az izzadásra, egyszer és mindenkorra felejtsd el a műszálas anyagból készült ruhákat. A jól szellőző, természetes textilekből - lenből, selyemből vagy pamutból - készült darabok összehasonlíthatatlanul jobban szellőznek, és nem is melegedsz beléjük.

Ezen kívül ne hordj túl szűk ruhákat sem, a feszülős cuccok bizony kedveznek a verejtékezésnek. A szellős, lenge felsőkben és a bő szabású szoknyákban, nadrágokban jobb a "szellőzés", nem tapadnak rád csuromvizesen.

És persze a cipőválasztásnál is ügyelj néhány dologra. A lábbelid tetőtől talpig légáteresztő anyagból készüljön, például bőrből vagy vászonból. Természetesen a zoknid pedig pamutból legyen, a műszálas zoknik és harisnyák kellemetlen hátrányait fel sem kell sorolnunk.

Foltok ellen

Mit tehetsz, ha az izzadság foltot hagy a ruhádon? Vagy a dezodorod fogta meg az anyagot? És nem segít egy egyszerű mosás? Vess be jól ismert házi szereket! Készíthetsz például ecetes áztatót, 4 rész ecetből és 1 rész vízből. Ha ebben áztatod a foltos ruhákat 4-5 órán át, majd a szokásos módon kimosod, ismét makulátlan lesz. A fehér ruhákon esett csúfságot nemcsak klóros fehérítőkkel, hanem citromsavval vagy sütőporral is tisztíthatod. Az olyan kényes anyagokat, mint például a selyem, alkoholba mártott kendővel dörzsöld át, hogy kijöjjön a verejtékfolt. A kényes, színes anyagokhoz pedig a háztartási boltokban, a hipermarketekben vagy a drogériákban kaphatsz speciális folteltávolító gélt.



Alig múlt harminc, máris őszül Tom Cruise nejehttp://www.life.hu/szepulj/20110610-katie-holmes-oszul-sokat-idegeskedik-tom-cruise-miatt.html Hogyan legyek jó nő? - Csodatévő rizses arcmaszk fillérekbőlhttp://www.life.hu/szepulj/borapolas/20110608-hogyan-legyek-jo-no-csodatevo-rizses-arcmaszk-fillerekbol.html Magyar származású a világ legidősebb modelljehttp://www.life.hu/szepulj/20110607-carmen-dellorefice-a-vilag-legoregebb-modellje.html Nagy bikinimustra - Tarts velünk!http://www.life.hu/szepulj/20110607-nagy-bikinimustra-video.html A legfinomabb gyümölcsös kencék nyárrahttp://www.life.hu/szepulj/borapolas/20110607-a-legfinomabb-gyumolcsos-kencek-nyarra.html A Middleton nővérek szépségtitkaihttp://www.life.hu/szepulj/szepseghirek/20110603-a-middleton-noverek-szepsegtitkai.html Hogyan legyek jó nő? - Filléres fogyasztó saláta nyárrahttp://www.life.hu/szepulj/20110601-hogyan-legyek-jo-no-filleres-fogyaszto-salata-nyarra.html