Daniella fogyni akar! És ezért mindent megtesz! Ezúttal egy spinning edzésre kísértük el őt. Az edzések előtt azonban nagyon fontos a bemelegítés is - ennek helyes módját a Vitalteam szakértői, a Life.hu sztárszerzői, Kropkó Péter és Gajdos Tamás mutatja be.

Igaz, ami igaz, még a Vitalteam két mozgás-mestere, Gajdos Tamás és Kropkó Péter is jócskán megizzadtak Daniella minapi edzésén, mikor is az intenzív bemelegítő gimnasztika után a MoM Sport területén található F&M fitness and more spinning edzésére került sorra. Az edzés keménységének jellemzésére álljon itt egy idézet Daniellától: "Nem gondoltam, hogy ez ilyen durva..."

A spinning az egyik legkiválóbb kardió edzés, mely egyszerre fejleszti a testet és a lelket, a mentális képességeket és az állóképességet is, ráadásul az egyik leghatékonyabb zsírégető mozgásforma, melynek során - tempótól függően - akár 600-900 kalóriát elégethetünk egyetlen óra alatt. A kiváló spinning edző által felvezetett zenés program egyébként lényegesen szórakoztatóbb és változatosabb is volt, mint egy hagyományos magányos tekerés az országúton. A szép idő beköszöntével persze annak is megvannak az előnyei - ki is próbáljuk majd Daniellával, ha kicsit megerősödött a termi edzések hatására.

Fotó: Rostás Bianka/Life.hu

Fentiek alapján ugye kézenfekvő, miért is választották ezt a sportágat a felesleges kilóitól megszabadulni vágyó ifjú menyasszonynak trénerei. Egy ilyen edzés során nem csak némi súlyfeleslegtől, de rengeteg méreganyagtól is megszabadul a szervezet - köszönhetően a teremben különösen intenzív izzadásnak. Épp ezért nagyon fontos kiegészítő kelléke minden spinning edzésnek legalább félliternyi izzadságpótló folyadék és a törölköző. Szakértők szerint a speciális kerékpáros cipő sem árt, de legalább is kemény talpú lábbeliben legyünk, mert - a futással ellentétben - itt épp az előzi meg a kínzó talpfájást.

Az augusztusi esküvőjéig karcsúsodni vágyó ifjú hölgy egyébként hihetetlen elszántsággal készül: edzői tanácsait megfogadva hajtja végre a napi tréningeket. Lelkesedése már az alakformáló aerobic edzésen is feltűnő volt, így joggal bízhatunk a sikeres folytatásban.

A bemelegítésről

Sokan - főképp kezdő sportolók - panaszkodnak arra, hogy időről-időre különösebb ok, baleset nélkül is apróbb sérülések, húzódások nehezítik életüket, melyek néha a kedvüket is elveszik a rendszeres edzésektől. Ez többnyire az edzések előtti megfelelő bemelegítés illetve a ráhangolódás hiánya miatt következik be.A  bemelegítés minden edzés alapja, illetve kezdete kell legyen a sérülések elkerülése érdekében és a szervezet terhelésre való felkészítése-ráhangolása végett.

"Én 800-5000m-ig terjedő hosszúságú komolyabb versenyeim-edzéseim előtt 40-50 percet is melegítek". - meséli Gajdos Tamás

Fotó: Rostás Bianka/Life.hu

A lényeg, hogy az adott tervezett sportmozgásban résztvevő főbb izomcsoportokat, illetve a keringésünket is kicsit fel kell piszkálni. Az úszásnál nyilván a lassan, majd egyre intenzívebben végzett kar-váll körzések és a derék-csípőtájék bemelegítése a fontos. Utóbbi, vagyis a derék bemelegítése a futás előtt is elmaradhatatlan gyakorlat, de itt nyilván a lábak szerepe nagyobb, tehát azok ízületeinek bejáratása, nyújtása-lazítása az elsőrendű feladat. Térd-boka körzések, vádli és combizomzat nyújtása, illetve ezek előtt, vagy után ízlés szerint az egyre gyorsuló sétából könnyed kocogásba mehetünk át. 10-15 percet mindig szánjunk a bemelegítésre, a labdajátékok esetén pedig még figyelmesebben járjunk el, mert ott a hirtelen irányváltások, megindulások, megállások még inkább igénybe veszik az izomzatot és az ízületeket.