Úgy tűnik, komoly versenytársa lett a narancspiros rúzsnak: a sztárok az utóbbi hetekben ugyanis a natúr ajkakat részesítették előnyben. 2014 lenne a színes rúzs halálának éve?

Míg pár hete arról számoltunk be, hogy a kifutókon a modellek zömének ajkát narancspirosra festették, addig az Oscar-gála sminkjeit nézve igen elcsodálkoztunk. Cate Blanchett, Julia Roberts, Amy Adams és Kate Hudson mind nude színt viseltek, a korábban pirosmániás Rita Ora, Pink és Alicia Keys pedig már a Grammy-gálán bemutatták natúr ajkaikat. A klasszikus tűzpiros, a trendi narancs, a bogyószínek és az isteni pinkek helyett a sztárok ajkain csak natúr színű rúzsokat láttunk. Ez pedig azóta sem változott: a filmbemutatókon és gálákon a filmcsillagok sorra hódolnak be a visszafogott árnyalatnak. 

Forrás: AFP

Semmi bajunk ezzel az új stílussal, sőt, szeretjük is a nagyon természetes hatású sminkeket, a szívünk mégis vérzik egy kicsit, mert imádjuk magunkon próbálgatni a szebbnél szebb tavaszi, nyári színeket. De ha már ez a trend, úgy gondoltuk, megkérdezzük a nude színű rúzs használatáról Larion Oscar sminkmestert, a Jónő Team oszlopos tagját. Annak ellenére ugyanis, hogy ez a szín elég visszafogott, nem mindegy, hogy ki milyen árnyalatút vásárol. "Idén a natúrnak a natúrja a másik nagy nemzetközi trend a narancspiros mellett. A hideg típusú nőknek - kék szem, hófehér vagy barna bőr, szőke vagy fekete haj - a rózsásabb, úgynevezett nude rose árnyalatok az előnyösek, a meleg típusoknak (vörös vagy barna haj, szeplők, vöröses bőr) pedig a barnásabb, homokszínűbbek, úgynevezett nude sand rúzsok. Ha ilyenre fested az ajkaidat, bátran válassz erősebb, színes vagy akár füstös hatású szemfestékeket. De egy finom tusvonallal is megállja a helyét, pláne, ha arcfényt és arcpírt is használsz" - magyarázza Oscar.

Egy kis történelem

Hosszú évek óta a 2014-es az első, amikor nude színű rúzsból többet adnak el Angliában, mint a tűzpiros társából. Az angol nők láthatóan behódoltak a természetes árnyalatnak, ezt pedig a legnagyobb kozmetikai cégek eladásaiból is jól látszik. Leonard Lauder, Estée Lauder fia 2001-ben rúzs-indexnek nevezte a jelenséget, miszerint recessziós időszakban általában megugrik a rúzseladások száma, a fellendüléskor pedig visszaesik. Ennek feltehetően az az oka, hogy a rúzs egy megfizethető, bárki számára elérhető luxuscikket testesít meg, ami nem olyan nagy kiadás még az ínségesebb időkben sem. A jelenséget már korábban is megfigyelték, többek között 1930-ban is éppen ez történt. 

1. Essence 2. Lancome 3. Claire's 4. Maybelline 5. The Body Shop 6. MAC