Ki ne falta volna lelkesen gyermekkorában a  zsíros kenyeret vagy a sült szalonnát a tábortűznél? Azt hiszem, mindannyian így voltunk ezzel és eszünkbe sem jutott azon gondolkodni, hogy ezzel éppen koleszterinszintet növelünk-e, vagy épp csak az éhségünket csillapítjuk. 

Azóta sokat fejlődött a tudomány és az egészséges életmódra való törekvés jegyében sokak által ellenségként, kifejezetten káros, hízást okozó táplálékként lett beállítva a zsír. Pedig a zsiradékoknak is több fajtája van, melyeknek csak egy része jár káros mellékhatásokkal. Ezek a transzzsírok, melyek korábban a margarinokban voltak jelen nagyobb mennyiségben, de ma már ott is 1% alá szorították az arányukat. Érdemes megnézni minden termék megvásárlása előtt a csomagoláson feltüntetett transzzsírarányt és eszerint választani, illetve inkább tartózkodni az adott étel fogyasztásától. Sajnálatos módon jelentős mennyiséget tartalmaznak a káros transzzsírokból a készen kapható csipszek, kekszek, sütemények, de a levesporok, salátaöntetek, mélyhűtött pékáruk, pizzák és más fagyasztott készételek is.

Forrás: Thinkstock

Tudj meg többet a zsírokról, hogy magabiztosan dönthess arról, milyet és mennyit fogyassz. 

A fő igazodási pont persze "zsír ügyben" is a mértékletesség: a zsírok, főleg a növényi olajok (olíva, repce) fogyasztása, illetve felhasználása ételeink elkészítésénél elengedhetetlenül fontos, hiszen bizonyos vitaminok csak zsír jelenlétében oldódnak ki az élelmiszerekből. Nyilván nem egészséges a "szalonnát kolbásszal" típusú táplálkozás, de tudomásul kell vennünk, hogy szervezetünk 20%-a zsír és a napi étrendünknek is nagyjából ilyen arányban célszerű tartalmaznia zsírféléket - természetesen inkább a fent említett egészségesebb fajtából.

Szóval ne csak égjen, éljen is a zsír - csak válasszuk meg gondosan, mely fajtáját fogyasztjuk!