A nyár egyik slágere kétség kívül a főtt kukorica. Isteni strandkaja, grillezni is kiváló, ám sokan óva intenek tőle. Vajon tényleg jól tesszük, ha száműzzük az étrendünkből, vagy ne is hallgassunk a „kukorica rosszakaróira"?

„Fogyózol, és kukoricát eszel? Tudtad, hogy ezzel etetik a disznókat is...?" Nem egyszer hallhattad már ezt a mondatot, ha szereted a kukoricát, és rendszeresen fogyasztod is. Tény, hogy ez a zöldség nem a legkalóriaszegényebb étel, ám vitathatatlanul vannak jótékony hatásai. Jennifer McDaniel dietetikus elárulta, melyek azok a tévhitek, amiket jobb, ha elfelejtünk a kukoricával kapcsolatban.

Forrás: Thinkstock

1. mítosz: a kukorica egészségtelen

Nem igaz, a kukorica ugyanis nagyon sok tápanyagot tartalmaz. McDaniel szerint azért ilyen rossz a híre, mert a keményítőtartalma igen magas, így a szénhidrátok közé sorolható. A dietetikus szerint pedig manapság kissé elharapódzott a szénhidrátok elleni harc, ezért is van az, hogy a burgonyával együtt a kukorica is feketelistára került. Pedig nem kellene ott lennie.

2. mítosz: nem tudjuk rendesen megemészteni

A kukorica nagy mértékben tartalmaz vízben nem oldódó rostokat, ezért a fogyasztása csökkenti az éhségérzetet, a benne található rostok emésztetlenül maradt részei növelik a béltartalmat, és elősegítik a rendszeres kiürülést. Az biztos, hogy ha sok kukoricát eszel, akkor annak a nyomait a székletben is láthatod, ám a benne található oldhatatlan rostokról kimutatták, hogy táplálják a bélben lévő jó baktériumokat.

3. mítosz: a kukorica nem jó tápanyagforrás

A spenót vagy a kelkáposzta lényegesen népszerűbbek a kukoricánál, mert azoknak mindenki szerint magas a tápanyagforrásuk. A kukorica azonban tartalmaz többféle B- és C-vitamint, magnéziumot, káliumot. A sárga színű zöldség kiváló antioxidánsforrás: a benne lévő zeaxanthin és a lutein a szem egészségét javítják.

Forrás: Thinkstock

4. mítosz: ne egyél kukoricát, mert magas a cukortartalma

Imádod a banánt, és fogyasztod is bőven a téli hónapokban? Pedig a banán cukortartalma is magas, a marketingje mégis sokkal jobb, mint a kukoricának. Ha hiszed, ha nem, egy cső kukorica is körülbelül 110 kalóriát tartalmaz, mint egy banán, ám a gyümölcsben kétszer-háromszor annyi a cukor, mint a zöldségben. Egy cső kukoricában ugyanis 6-7 gramm cukor található, míg a banánban körülbelül 15 gramm.

Fotó: Hámori Zsófia/Life.hu
Ihász Katalin dietetikus véleménye

"A kukorica a zöldségfélék között magasnak számító fehérje-, szénhidrát- és zsírtartalma miatt jelentős tápértékkel rendelkezik. Remek tízórai vagy uzsonna egy cső főtt kukorica. Vásárláskor (mint minden nyersanyagnál) érdemes megnézni a származási helyet, a kiskereskedőktől származó kukorica általában édesebb és nagyobb eséllyel vegyszermentes."