Természetes folyamat, hogy a tél közeledtével a hideg és sötétség elől egyre jobban behúzódunk a lakásba, kevesebb találkozót szervezünk, visszavonulunk, és a nyüzsgő, aktív programok helyét a téli melankólia veszi át. A napfény és vitaminok hiánya a kedélyállapotunkra is rányomja a bélyegét és különböző mértékben, de mindenki reagál az évszakváltozásra. Nem mindegy azonban, hogy ez a befelé fordulás milyen mértékű!

 

Nem is gondolnád, mi mindent tehetsz azért, hogy minél többet átments a nyári jókedvedből! Íme, három tipp, amiket érdemes kipróbálnod!

Forrás: Thinkstock

1. Testmozgás hetente többször

Számtalan kutatás szól arról, hogy a testmozgás a depresszió egyik ellenszere is lehet. Bármilyen edzés megfelelő, ha az rendszeres. A jóga persze ebből a szempontból is az egyik leghatékonyabb mozgásforma, hiszen nagyon komplexen hat a testünkre és mentális állapotunkra. Próbáld ki ezt a 30 perces depresszió elleni kriját (gyakorlatsort), ami kifejezetten az idegrendszert stimulálja, lecsapolja belőle a feszültséget. A rázó krija - mert így is nevezik - hatása olyan, akár egy teljes újjászületés!

Life.hu tipp

Gyakorold a kundalini-jógát, ami szintén nagyon hatásos a depresszió ellen. Ebben a videóban megmutatjuk, hogyan csináld!

2. Ügyelj az étkezésre!

A nem súlyos esetekben, tehát amikor orvosi segítség nélkül is pozitív irányba terelhetjük lanyhuló jókedvünket, az étkezés lehet a másik fegyvered. A B-vitaminok fogyasztása hangulatjavító, hatásukra energikusabb, motiváltabb leszel. Az ásványi anyagok közül a magnézium hiánya ingerlékennyé, fáradttá enerválttá tesz, izomgörcsök alakulnak ki, ezért azt is érdemes pótolni. A cink és mangán is elengedhetetlen az idegrendszer egészséges működéséhez. Törekedj rá, hogy az étrended változatos legyen és jó minőségű, tápanyagokban gazdag élelmiszereket fogyassz, amelyek tartalmazzák a fenti összetevőket.

Forrás: Thinkstock

3. Kell egy kis napfény!

Ha megteheted, utazz el melegebb éghajlatra! Szívd magadba a napfényt, ami a depresszió legcsodálatosabb ellenszere. Ha itthon ragadtál, akkor elkezdhetsz gyűjteni egy fényterápiás készülékre. Ez sem olcsó, de bizonyosan elérhetőbb, mint egy repülőjegy a Távol-Keletre. Ha pedig szép, napos idő van, mindenképp mozdulj ki egy kicsit a természetbe, mert ez is feltölt energiával!