Bár a mostani, szezonális zöldségek és gyümölcsök általában nem tartoznak a kedvencek közé, mégis tele vannak tápanyagokkal, amelyekkel megőrizheted az egészségedet. A most következő ínyencségek egy része nem túl népszerű, de az vitathatatlan, hogy a tél legegészségesebbjei - szeresd meg őket!

Fehérrépa

Számos gyökérzöldséget megtalálsz most a zöldségespultokon, beleértve a paszternákot és a fehérrépát is. A fehérrépa keresztes virágú zöldség, ami telis-tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal, egészségmegőrző karotinoidokkal, mindemellett rostban, folsavban, C-, E- és K-vitaminban is gazdag. A gyökeres zöldségek elég kemények, így a bennük található tápanyagok is sokkal nehezebben bomlanak le, leginkább levesbe vagy akár pörköltbe ajánljuk. Ha a tápanyagok lebomlanak, közvetlenül a levesbe kerülnek, úgyhogy nincs miért aggódnod. Hasonlóan remek megoldás, ha megsütöd, de nagyon fontos, hogy először egy kis olívaolajba dobáld be őket, így hozzásegíted a zsírban oldódó vitaminokat, mint például az A-, D-, E- és K-vitamint felszívódni a szervezetben. 

Forrás: Thinkstock

Citrusfélék

A citrusok egész évben folyamatosan elérhetők, de leginkább télen van a szezonjuk, növekedési helyük éghajlatától függően. Ebben az időszakban érnek be teljesen, így ekkor a legfinomabbak. A narancs, mandarin és a grapefruit a tél egyik legízletesebb gyümölcsei, nem is beszélve a bennük található C-vitaminról és rostokról.

Forrás: Thinkstock
Life.hu tipp

Préselj mennyei leveket a gyönyörű bőrért és az egészséges immunrendszerért - itt megmutattuk, miket érdemes kombinálnod!

Édeskömény

Ezt a különös zöldséget a legtöbben észre sem vesszük a boltok polcain. Úgy fest, mintha keresztezték volna a zellert és a fehérhagymát, de nagyon jó forrása a káliumnak, rostnak, folsavnak és a C-vitaminnak is. Szeleteld fel, majd süsd alacsony lángon, amíg meg nem puhul és enyhén édeskés íze nem lesz. Akár hús mellé is fogyaszthatod, vagy megbolondíthatod vele a vegaburgeredet. 

Forrás: Thinkstock

Kelbimbó

Bár a kelbimbó főszezonja a téli hónapokra esik, egész évben megtalálhatod a zöldségesnél. C-vitaminban, rostban és antioxidánsokban gazdag, amelyek különösen jó hatással vannak az egészségünkre. Kezdd el sütni olívaolajon, majd sózd, borsozd, hogy megtartsa a benne lévő tápanyagokat és a szervezetednek is segítsen az A-vitamin felszívódásában. Akár önmagában is csemegézhetsz belőle, de salátaként almával, dióval és áfonyával összekeverve is mennyei!

Forrás: Thinkstock
Life.hu tipp

Mogyoró és kelbimbó, a tökéletes páros - lesd meg, hogyan is készült ez a finomság!

Leveles zöldségek

A zöld színben gazdag kelkáposzta és más leveles zöldségek, mint például a mángold tele vannak antioxidánsokkal, kalciummal, valamint nagyon jó forrásai a vasnak és a folsavnak, amelyek mind fontosak, különösen az állapotos nőknek. A bennük található tápanyagok megtartására a legjobb módszer, ha a kelkáposzta leveleit bekened olívaolajjal, majd addig sütöd, amíg olyan nem lesz, mint egy chips. Ha unod már a szokásos salátát, összekeverheted egy kis fetasajttal, gránátalmamaggal, szeletelt mandulával és balzsamecettel is.

Forrás: Thinkstock

Gránátalma

Ez a gyönyörű színű gyümölcs ősszel és télen éli igazán a szezonját, nagyszerű forrása az antioxidánsoknak, káliumnak, C-vitaminnak és olyan növényi tápanyagoknak, mint a béta-karotin. Magjait akár önmagában vagy alacsony zsírtartalmú joghurtba keverve is fogyaszthatod. Szűrd le a levét, melegítsd fel és használd öntetként sertés- vagy baromfihúshoz, de a magokat akár zabpehelybe is beleszórhatod.

Forrás: Thinkstock
Tudtad?

A gránátalma nemcsak egészséges, de fiatalít is - itt el is árultuk, miért.