Még nincs késő formába lendülni a bikiniszezonra, ehhez azonban a rendszeres mozgás szinte kötelező. Mostantól Hámori Barbi, a Move it, Blondie! bloggere mutat be hétről hétre olyan mozgásformákat, edzéstípusokat, amikkel garantáltan csúcsformába kerülsz a nyárra. Edzésre fel!

Ki sem kell mozdulnod a fittségért: mobiledző

Egyik nap üzenetet kaptam a blog oldalán. Az üzenetküldő lány Mobiledző néven „fut", illetve edz, és felajánlotta, hogy szívesen eljönne hozzám órát tartani. Természetesen örültem a lehetőségnek, és éltem is vele.

Fotó: Láposi Dávid

Egy óra mobiledzővel

Miközben írom ezt a beszámolót, fura, hogy nem a (bunkó) recepciósokkal kezdem soraimat. Nincsenek nyávogó, a pasijukat kibeszélő macák az öltözőben, és a zuhanyzóra sem kell majd a végén várni. A lakás készen áll, ahogy én is egy betegség miatti hosszabb kihagyást követően, és bele is vágunk az ilyenkor szokásos bemelegítés be. Anita, alias Mobiledző (nevéhez hűen) mobilját nyomkodva zenét varázsol, azután minden gyakorlat előtt elmondja és bemutatja, hogy mire számítsak.

Az izommunkát tabatával indítjuk: ez nem egy újabban felfedezett afrikai törzs neve, csupán a 20 másodperc izommunka, 10 másodperc szünet egyvelegét jelenti – négyszer.

Fotó: Láposi Dávid

 

Összepacsizunk két kitörés vagy guggolás között. Az első körnél még vidámabban indítunk, később már a testem is reagál a külső impulzusokra, és kevésbé vagyok mosolygós, inkább koncentrálok. Van köztetek olyan, aki kitöréspárti? 

Közben azért csak realizálom, hogy otthon, a nappalimban ugrálok (cipőben!!!), miközben Marilyn Monroe figyel a falról, a polcról, és egy fotós rohangál körülöttünk. Körülbelül öt perc után, amikor megjelennek az első izzadságcseppek, sikerül is elhagynom a "csak itthon leszek és tolok egy laza edzést" című érzést.

Az erősítőgyakorlatok során a fenék erősítése és a has acélosítása is szerepet kap. Szerintem évek óta nem csináltam ilyen lábemelős gyakorlatokat, a harmadik kör és variáció után már olyan érzésem támad, mintha megperzselték volna a fenekemet és a combom hátsó részét. Legvégül a has eltüntetésének próbájával és egy (rövid) nyújtással zárjuk le a hatvanperces edzést.

Fotó: Láposi Dávid
Ami fontos

A kényelmi szempontot ne értékeljük túl, attól még, hogy hazai terepen zajlik az edzés, komolyan kell venni. Minél előbb foglalj az edzőhöz időpontot, ha igénybe akarod venni a szolgáltatást.

Hol? Otthon.

Mit vigyél? Az edzéshez szükséges dolgokat (cipő is kell).

Pontozás

Kínzó faktor: 8/10
Ennyire formál: 9/10
Edző: 10/10
Helyszín: 10/10
Ennyire fáj másnap mindened: 7/10

Ha kíváncsi vagy a teljes bejegyzésre, kattints IDE, a Move it, Blondie! blogra!