Még nincs késő formába lendülni a bikiniszezonra, ehhez azonban a rendszeres mozgás szinte kötelező. Mostantól Hámori Barbi, a Move it, Blondie! bloggere mutat be hétről hétre olyan mozgásformákat, edzéstípusokat, amelyekkel garantáltan csúcsformába kerülsz a nyárra. Edzésre fel - a héten a stability kerül terítékre.

Így kezdődött

Mielőtt elindul a „munka", bemutatkozunk egymásnak az edzővel, utána elhozom a szertárból az órához szükséges eszközöket. Na, most kezdődik a tánc, vagyis a bemelegítés. Pár perc alatt le is zavarjuk.

Fotó: Lindmayer Zsolt
Mi az a stability?

Egy olyan edzésforma, ahol a törzs erősítése kerül a középpontba, emellett nagyon intenzíven dolgoznak a hasizmok is. Ezek együttes ereje segít az egyensúlyérzékelés fejlesztésében is. 

Így néz ki egy stability edzés

Minden olyan elem benne volt, amit nem szeretek: a kitörés, a statikus és a négyütemű fekvőtámaszok. Mivel sportot tesztelek, emiatt nem válogathatok, és hasizmot sem lehet erősíteni hatvan percen keresztül, szóval csinálom. Az egyensúlyommal nem igazán szokott probléma lenni, ez már a jógás próbák alkalmával is bebizonyosodott számomra. Ne parázz, ha elsőre nem sikerül akármelyik egyensúlyozó gyakorlat, hiszen jelenleg a törzsizom (is) komoly terhelést kap.

A funkcionális köredzéstől eltérően itt nincs csapatba verődés, hiszen mindenkinek jut külön eszköz, hogy önállóan hajtsa végre az edző által diktált gyakorlatokat. A nagy egyensúlyra koncentrálás közben még a zenére sem tudok odafigyelni, így ha felelnem kéne arra a kérdésre, hogy milyen muzsika szólt az óra során, hát megbuknék. Amikor kitörésből kitörésbe ugrálunk a lábakat váltogatva - aminek nem örülök -, inkább lassan csinálom, hogy ne veszítsem el közben az egyensúlyomat. A hasizomgyakorlatok szintén a labdán zajlanak.

Fotó: Lindmayer Zsolt

A végén még a földön szörfözésbe is belekóstolok úgy, hogy közben a TRX-re támaszkodom - vicces, ahogy próbálom magam „mankó" nélkül megtartani. A nyújtás szintén elég gyorsan véget ér.

Ami fontos

Ha nyűgös vagy, minden sport nehezebben indul, nem könnyű rávenned magad, és a sikerélmény sem borítékolható azonnal. Ilyenkor varázsold elő minden tartalék energiádat és motivációdat! Sokféle funkcionális és törzserősítő órán vettem már részt. Az ilyen fajta gyakorlatok között több átfedés is van. Az óra tetszett, de ezen a szinten a deszkán egyensúlyozáson felül számomra nem nyújtott újabb élményt. Az eszközök újak, tetszett a „szörfözés" is, bár megtartani magam közben nem volt annyira egyszerű, mint amennyire kívülről annak tűnt – főleg amikor csak alkarral támaszkodtam a deszkán. 

Fotó: Lindmayer Zsolt

 

Mit vigyél? Edzőruha és sportcipő, törülköző, víz

Korosztály: 20-40 év

Kínzó faktor: 8/10

Ennyire formál: 8/10

Edző: 10/10

Helyszín: 11/10

Ennyire fáj másnap mindened: 6/10

Férfi/nő arány: 30-70%

 Ha kíváncsi vagy a teljes bejegyzésre, kattints IDE, a Move it, Blondie! blogra!