Múlt héten percekig csak pislogtunk, miután az elejétől a végéig megnéztük a Burberry divatbemutatóján készült fotókat a jövő évi kollekcióról. Legfőképp a pasiknak szánt csipkeruhák sokkolták a szépérzékünket, de azzal nyugtattuk magunkat, hogy extrém trendek mindig is voltak és lesznek. A milánói divathéten azóta több nagy márka is bemutatta, mivel készül 2016 tavaszára, a fotókat elnézve azonban nem vagyunk túl bizakodóak.
Csipke, áttetsző anyagok, sokkoló minták
Nemcsak a Burberry csipkecsodái verték ki nálunk a biztosítékot; más nagy világmárkák, köztük a Gucci új kollekciója is rémes képet fest arról, mit viselnek majd a férfiak jövőre. Feszülős csipkeanyagok mackótesteken, hatalmas virágminták tetőtől talpig? Hol vannak az igazi férfiak?

Bohócsipka és krumpliorr
Schiffer Miklósnak is megvan a véleménye a 2016-os kollekciókról. A stílusszakértő a közösségi oldalán már kifakadt a Gucci kreációit illetően, és a következőkkel kommentálta az új kollekciót: ,,Sokakat megbotránkoztatott ez új Gucci-kollekció, ahol a férfiakat selyemblúzocskába és csipkébe öltöztették. Teljesen egyetértek, ha az így megy tovább, meghal a stílus! Tom Ford visszahozta az elveszett dicsőséget, Frida Giannini pedig sikeresen folytatta, elérkeztünk a harmadik felvonáshoz. Bohócsipka és krumpliorr. De mit számít ez Kínában, ott az a lényeg, hogy legyen dupla GG..."
Kell a cirkusz
De vajon mire jók tulajdonképp ezek a botrányos holmik? Mi lesz azokkal, akik nem akarnak extrém stílusra váltani, és eszük ágában sincs csipkébe bújtatni aputestüket? Schiffer Miklós szerint aggódni azért nem kell, ezek a kreációk nem is igazán Európának szólnak. ,,Nyugodjon meg mindenki, jövő tavasszal is árulnak majd a Gucci-boltok sötétkék öltönyt, szép táskákat, olyan holmikat, amikket forgalmuk is lesz. Ezeket az extrém ruhákat látva én is megrémülök, de tudom, azért készülnek ilyen darabok, hogy kiszolgálják az ázsiai piacot. Hihetetlen, de míg pár éve 70 százalékban oroszok és 30 százalékban ázsiaiak vásároltak Olaszországban, addig ma már a vásárlóerő 90 százaléka kínai. Az ő igényeiket kell kielégíteni, ezért készülnek már szinte bohócmaskarák, díszletszerű kreációk. Az európaiak nem fogják ezeket felvenni. Másrészt kell a márkáknak a polgárpukkasztás; a kreativitás már túlhaladt ezeken a termékeken, viszont mégis beszélnek róluk, szóval elérik a céljukat."