Harvardi kutatók a bogyókat, az almát, a körtét, valamint a keményítő nélküli zöldségeket, a szójababot és a kelbimbót ajánlják fogyni vágyóknak. Mondjuk is, hogy miért!

A keményítőt tartalmazó növények, mint a borsó, a krumpli és a kukorica nem igazán segítik a fogyókúrát. A szóban forgó tanulmány mintegy 130 ezer amerikai résztvevő diétás szokásait követtenyomon két évtizeden keresztül. Az alanyok négyévente levélben válaszoltak egy, az étrendjüket célzó kérdőívre, emellett kétévente adtak számot testtömegükről.

Forrás: Thinkstock

Megállapították, hogy akik növelték zöldség- és gyümölcsfogyasztásukat, általában súlyt adtak le. Minden egyes heti gyümölcs évente 0,2 kg mínuszt jelentett, a zöldség pedig 0,1 kg-ot. Felmerült, hogy ennek oka az volt, hogy az egészségtelenebb táplálékot helyettesítették zöldséggel és gyümölccsel. Mindazonáltal, a tendencia megmaradt akkor is, ha a kalória-bevitel megegyezett, azonban nagyobb arányban zöldség- és gyümölcsfogyasztással került be a szervezetbe.

A részletes elemzés szerint kifejezettebben előnyősnek bizonyultak a bogyófélék, az alma és a körte (0,4 kg mínusz), zöldségekből pedig a szójabab és a kelbimbó (0,3 kg mínusz). Ezzel szemben a keményítőben és egyéb tápanyagokban (kálium, C-vitamin, B6-vitamin, vas, rostok, fehérjék) gazdag zöldségek inkább tömegnövelőként hatottak. Az eredményeket súlyozták testtömeg, mozgási aktivitás, illetve dohányzás alapján is.

Kíváncsi vagy a magyar sztárok életmódtippjeire, arra, hogy ők hogyan tartják magukat formában? Szombat délután 16.00-kor minden kiderül – nézd az Ez Zsír! magazint a LifeNetworkön SARKA KATÁVAL!